2013. május 18., szombat

Egy kis újítás


Egy ideje már le kellett volna cserélni a malackák alatt a viaszos asztalterítőt. De, amíg nem vettem a konyhaasztalra másikat, addig nem is tudtam a malacoknak "újabbat adni."
Viszont tegnap vettem egyet a konyhaasztalra, így ma kaphattak másikat a malackák is. Bár őket a legkevésbé sem érdekli, hogy milyen mintás a kifutójuk alja és nem is látják, mivel vagy polár/filc anyag vagy forgács van alattuk. De bizonyos időközönként illik cserélni a terítőt. 
Már elég lyukas és hiányos volt a terítő középső része. Ideiglenesen egy szemetes zsákkal fedtem le. 


Eddig magán az asztalon volt a terítő és rajta a kifutó. Most viszont belülről, a kifutó egész alsó fa szerkezetét borítja a terítő. 

Így könnyebb lesz majd tisztán tartani, nem szórják be a forgácsot a kifutó mögé. Eddig ott volt egy kis részé és rendszeresen leszóródott a forgács. De most már ezt megszűnt. 
Erre a viaszos terítőre, most újra polár anyag került. 


Húsvét óta ugyanis az alsó szintem végig alom+forgács volt. De a nyár és a jó idő közeledtével, a könnyebb tisztán tarthatóság miatt újra polár anyag lesz alattuk. 
A megmaradt régi viaszos terítő maradványából a malac wc-re új borítást tettem. 


A malac wc, és így a forgáccsal borított rész fölé csináltam egy kis tetőt. A tűző napsütésben, dél környékén el tud bújni az a malacka a napsugarak elől, aki az alsó szinten pihen. 
Pont a kifutóra süt ugyanis délben a legjobban a nap. Ilyenkor Picúrka felmegy az emeletre és elbújik a házikóba. Ott nem tűz rá a nap. De most már Gizmó is el tud majd bújni, ha szeretne. Egy sima kartondoboz alját oda rögzítettem a kifutó oldalához, a szélére pedig odarögzítettem egy is megmaradt viaszos terítődarabot. Ha délután már nem süt oda a nap, akkor ezt a terítőt fel lehet hajtani és ott is világos lesz a sarokban, délben pedig árnyékot ad. 

4 megjegyzés:

  1. Tök jó, hogy ilyen kreatív vagy, olyan boldognak látszódnak a malackáid. :) Picurka nagyon aranyos, ahogy focizik és játszik a gömbökkel. :D

    Ezek szerint akkor bevált a pellet+faforgács nektek is, ennek nagyon örülök. :) Én is gondolkodom rajta, hogy a nagy melegben csinálok nekik majd valami újítást.

    Na meg az itatóra is ki kéne találnom valami megoldást, mert ahogy Pamacs iszik, teljesen eláztatja vele a forgácsot. Van esetleg ötleted?

    VálaszTörlés
  2. Köszi. Igyekszem olyan dolgokat kitalálni, amit ők is szívesen használnak. Picúr valamivel játékosabb és szívesen rágcsálja, dobálja, tologatja a játékokat. Gizmó inkább csak a hasára gondol, és az a fontos nála, hogy finom legyen és ehető.

    Igen. Bevált a pellet+forgács. De én még a pellet alá teszek újságpapírt.
    Várom az újításokat, ötleteket.

    Pamacs itatójára még nincs ötletem. De gondolkodom.

    VálaszTörlés
  3. Lesz majd róla bejegyzés, már elkezdtük használni, remélem sokáig jó lesz, legalábbis addig biztos, míg be nem köszönt a hőség. Többek között Pamacs ivása miatt is találtam ki ezt az új "almot", de ez sem épp a legjobb megoldás, így továbbra is várom az ötleteidet! :)

    VálaszTörlés
  4. Már kíváncsi vagyok. Pamacson továbbra is gondolkodom, illetve az ivási technika miatt fellépő nehézség leküzdésén.

    VálaszTörlés