2013. június 7., péntek

Pótlás - széna

Sikerült ismét régen írnom a malackákról. De most megint van egy kis szabadidőm és mesélek kicsit. Nagy dolgot nem történnek mostanában. Elég keveset tudok itthon lenni, és a malackákkal foglalkozni. De délután mindig kapnak egy nagy adag szeretgetést, simogatást. 
Még régebben vettem a malackáknak limitált kiadású fincsi szénát. Gondoltam kell egy kis változatosság, ne csak mindig a megszokott ízű széna legyen. Első körben a zöld csomagolásút vettem meg, ami FÜVES KERT néven fut. Ebben van: csalánlevél, zabfű, pontyola pitypang, lucerna, petrezselyem, székfű, méhfű, borsmenta. A malackák köszönték szépen, de ezt nem kérték. Egyiküknek sem kellett.


Lévén, hogy az én malackáimnak nem kellett ez a fincsi széna, oda is adtam a barátnőmnek, aki szintén malacokat tart. Nála pillanatok alatt elfogyott egy zacskóval. 

Nemsokkal később próba szerencse alapon vettem egy másik ízesítésűt. A narancssárgát, ami PITYPANGOS ÉS TÖNKÖLYFÜVES RÉT névre hallgat. Van benne: réti fű, tönkölyfű, pontyola pitypang, karotta. Amint hazaértem a vásárlásból máris megkínáltam a malackákat ebből a csemegéből. 


És örömmel vettem tudomásul, hogy végre sikerült eltalálnom a malackák ízlés világát. Még ki sem bontottam teljesen a csomagolást, és már mind a ketten ott álltak a kifutó ajtajában és kíváncsian szaglásztak körbe. Nem is kellett sokáig várni, Picúrka volt az első aki megkóstolta, aztán Gizmó is belekóstolt. 



Most már ott tartunk, hogy akkor is visítanak, ha csak meghallják a zacskó csörgését. Minden nap kapnak belőle egy fél marékkal, összekeverve a hagyományos szénájukkal, és imádják. 
Most egy darabig nem megyek vásárolni, mert mindenből beraktároztam egy nagyobbacska adagot. De ha újra a Fressnapf felé járok, akkor biztosan veszek másik ízesítést is. Hátha lesz még egy, amit szívesen esznek majd a malackák. 

3 megjegyzés:

  1. Hát igen, nem könnyű eltalálni a malackák ízlését, de örülök, hogy végül is lett olyan, ami ízlett nekik. Én is végig próbáltam összes ilyen szénakiegészítőt, de az enyémeknek mind ízlett. Ha látok még más fajtát, kipróbáljuk azt is.

    VálaszTörlés
  2. Nekem eddig mindet megették és ízlett nekik. A narancssárga nálunk is nagy kedvenc :)

    VálaszTörlés
  3. Nekem eddig mindet megették és ízlett nekik. A narancssárga nálunk is nagy kedvenc :)

    VálaszTörlés