2013. június 9., vasárnap

Pótlás3 - karomvágás, fürdés, súlymérés

A címben említett három esemény, de főleg a karomvágás és fürdés szokott különböző napokon zajlani. A súlymérést általában karomvágás követi. De ez nem mindig van így, hiszen a súlyukat havonta mérem, a karmukat meg nem azonos időben vágom.
Gizmó karmát havonta vágom, mert az ő karmai ugye feketék és nem tudok olyan sokat levágni belőle, amennyit Picúréból lehet egy-egy alkalommal. Így fordulhat elő az, hogy Gizmónak minden hónap elején karomvágás, Picúrnak pedig amikor úgy látom, hogy már van annyira hosszú a karma, hogy vágni kell/lehet.

De az elmúlt időszakban kevesebb időt tudok itthon tölteni és most egy napra kellett időzíteni e három eseményt. 
Kivettem őket reggel a kifutóból, szaladgálhattak, el is fáradtak délutánra. Először Picúr karmait vágtam le. Vele ugye könnyebb dolgom van, mert tisztán látszik az ér a karmaiban. Ráadásuk az ő karmai nem is olyan kemények és vastagok, mint Gizmóé. Így nála az embereknél használatos körömvágó csipeszt szoktam használni. 
A karomvágást követően elvittem a kicsi lányt a fürdőszobába, megmértem a súlyát és jöhetett a fürdés. Most mintha kevésbé tiltakozott volna a fürdetés ellen. Volt egy kis zöld szaga, ezért volt szüksége a fürdésre. Eléggé összekente magát a kis drágám a meggyel. 

Amíg Picúr a tesók törölgették, szárították, addig én levágtam Gizmó karmait is. Nála a tengerimalacoknak kifejlesztett karomvágó ollót használtam. Ezzel biztonságosan, egyenletesen, és gyorsan lehet karmot vágni. Ráadásul ha odafigyel az ember, akkor nem sérti meg a malac karmában futó eret. 


Az ő karmai erősebbek, az emberi körömvágó csipesszel nem nagyon lehet vágni és félek is, hogy esetleg többet vágok le, mint amennyit szabad lenne. 

Gizmót is kivittem a fürdőbe, megmértem a súlyát, majd őt is megfürdettem. Neki csak az intenzív szőrhullás miatt, és egy kis hasmenés következtében ürülékes popsi miatt kellett megfürdenie. 

Amíg Gizmó fürdött a tesók megszárították Picúrt és kényeztették kicsit, sok-sok simivel és sárgarépa levelével. Gizmót is megszárítottam, majd ő is kapott egy kis kényeztetést. Aztán megelőzés céljából mind a ketten kaptak egy-egy csepp sh-rodemectin cseppet. 

Mielőtt a helyükre tettem volna őket, még a kifutójukat is alaposan kitakarítottam, átmostam egy kis esetes, langyos vízzel, kaptak tiszta takarókat, ki lett mosva az összes etető és itató, szénarács, és a házikó is. Mindez megelőzés céljából, ha nem szimpla szőrhullás állna a háttérben. Bár szeretném ha csak egyszerű, átlagos szőrhullás lenne. 
Most fokozottabban odafigyelek majd a szőrzetükre is. Kapnak C-vitamint és fincsi gyümölcsöket. Most a legújabb kedvencek a sárgadinnye, megy és eper. Mértékkel ugyan, de minden nap napkan egy kis csemegét ezekből. 

5 megjegyzés:

  1. Nálunk mindig egy időben történik mindegyikük körömvágása és fürdetése is, de különben ugyanúgy csináljuk, ahogy te. A fekete vagy sötét színű karmokból kevesebbet vágunk, nehogy sérülés történjen.

    Ilyen karomvágó ollót már én is tervezek egy ideje venni, de még nem került rá sor. Mi emberi eszközöket használunk a vágáshoz, de jobb lenne egy speciális eszköz.

    VálaszTörlés
  2. 3 éve meg van Gizmó, de még mindig félek a karomvágásnál, nehogy baleset legyen belőle. Most kivételes eset volt, hogy összecsúsztak az események.

    Azt nem tudod véletlenül, hogy kb. milyen hosszú kellene lennie a fekete karmoknak? Azt tudom, hogy, ha túlnő, akkor a karommal együtt nő az ér hosszúsága is. De az egyik munkatársamnak a malackája szintén fekete színű és nem vágták rendszeresen a karmait. Nagyon hosszúak és már felsértették a tappancsát. Otthon kezelik, de nem tudják mennyire lehet vágni a karmokat. Segítenék neki, de félek, hogy a túl hosszú karmokban túlságosan hosszú az ér is, és nem szeretnék minden karomba belevágni.

    VálaszTörlés
  3. Jó kérdés, és szerintem ezt így pontosan nem is lehet megmondani, mert sok mindentől függ. Éppen ezért nem is javasolnék semmit, hanem inkább elvinném a malackát állatorvoshoz. Ő le is vágja, és meg is tudja mondani pontosan hol van az ér, vagy megmutatni meddig vágható a karom. Ha nem megoldható az orvos, akkor esetleg egy képet küldhetne, hogy lássuk, mekkora a baj.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orvoshoz sosem vitte még egyetlen malacát sem. Pedig volt neki eddig négy is. Elhiheted nekem, hogy a karmai nagyon- nagyon hosszúak voltak. Ő ugyanis egyáltalán nem vágta a karmokat. Mostanra már rövidebbek lettek, erről mesélek majd egy bejegyzésben.
      Kérdeztem, hogy csinálhatnék-e egy képet a karmok állapotáról, hogy a végén lássuk, hogy milyen változás következett be. De nem kaptam engedélyt a fényképezésre. Így képünk sajnos nincs.

      Kb. ilyen volt a karom....
      http://www.cavyspirit.com/images/Pigs/nails9.jpg
      Csak nem oldalra, inkább a talppárna felé volt befordulva. A malacka nem sokat járkált, nem is nagyon mozgott, a tappancsa is fel volt sértve a hosszú karmok miatt.

      Törlés
  4. Hajaj! Ez nagyon csúnyán néz ki! Olvastam a bejegyzést, majd kommentelek oda is. Ha a talppárna felé vannak fordulva a karmok, az még veszélyesebb... Szerencse, hogy nem fekélyesedett el a kis talpa!

    VálaszTörlés