2012. október 24., szerda

Gizmó és a nem várt fürdés

A kis drágám valamiből többet evett a kelleténél és hasmenése lett.
Szerencsére nem betegség miatt, valószínű, hogy túl sok spenótot evett. Az elmúlt időszakban kevesebbet kaptak és most biztos megörült, hogy kapott megint. Képesek ám egymás szájából is kiszedni a legfinomabb falatokat.
Pedig én teljesen biztos vagyok abban, hogy mind a két tálba ugyanazokat a zöldségeket teszem. De ez nyilván lehetetlen malackáék szerint. Hogyan is lehetséges az, hogy két tálban egyforma zöldségek legyenek. 

Nem tartott sokáig a hasmenés, viszont ahova csak lehet szétkente az ürüléket és jutott bőven a szőrére is. Amíg öcsi lemosta a kifutót, Picúr pedig a földön sétált, addig én elvittem Gizmót egy alapos fürdésre. Nem volt túl boldog, elég hideg is volt az nap kint és esett az eső. De hát muszáj volt rendbe tenni a szőrzetét. Utána persze sok- sok simogatás és zöldség formájában jutalomfalatokat kapott.
Szép tiszta, fényes bundája lett. Figyelni fogok arra, hogy nehogy többet egyen valamiből, amit esetleg hasmenést okozhat. És csak remélni tudom, hogy a hideg idő beköszöntével nem kell majd újra megfürdetni. 

5 megjegyzés:

  1. Azt mondják a saláta okoz főleg hasmenést, nem tudtam, hogy a spenót is okozhatja, jó tudni.

    VálaszTörlés
  2. Saláta nálunk még nem okozott hasmenést. Bár ritkán esznek salátát és nem túl sokat. Mert az állatorvos azt mondta, hogy vesekövet okozhat a malacoknál a saláta és vigyázzunk vele. Én pedig igyekszem erre figyelni. Így is van miben megbetegedjenek ezek a kis állatok.
    Az én malackáim tudnak hasmenést produkálni, főleg Gizmó a spenóttól. Nagyon szereti, bár nem jobban, mint az uborkát. De ha spenótot kapnak, abból Picúrka alig tud enni.

    VálaszTörlés
  3. Nekem is volt/van olyan malacom, amelyik eleszi a többiek elől az élelmet. Régen etetéskor külön raktam őket, most már egy helyen esznek, és hagyom hogy ők döntsék el egymást közt. Nem tudom, mi a jobb. A saláta azért veszélyes, mert sokkal jobban képes elraktározni a permetanyagokat, mint a többi zöldség. Nyers spenótot még nem láttam itt nálunk legalábbis, te hol veszed?

    VálaszTörlés
  4. Én a Vásárcsarnokban szoktam zöldségeket venni a malackáknak. Én Budai lakos vagyok, a Szabadság hídon kell átmenni és ott van egy nagy piac. Talán 9.kerület. Illetve a 4-es villamost Fehérvári úton van egy nagy piac és ott lehet még jó minőségű, friss nyers spenótot és sóskát venni. A répa és uborka pedig, saját termesztés.

    http://hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6zponti_V%C3%A1s%C3%A1rcsarnok

    VálaszTörlés
  5. Köszi az infókat, akkor megpróbálom majd a piacon, vagy zöldségesnél, mert én mostanában nem járok arrafelé. Tök szuper, hogy a répa és az uborka saját termesztés. :) Én majd füvet szeretnék termeszteni otthon, de még mindig tájékozódom ez ügyben.

    VálaszTörlés