2012. október 24., szerda

Picúr mancs

Hét közben nem nagyon tudok velük lenni, így hát hétvégére marad a kényeztetést, velük való nagyfokú törődés.
Ki is használják a lehetőséget, hogy a gazdi itthon van és végre megkapják azt a figyelmet amire vágynak. 

Úgy szoktam ilyenkor, hogy egyszerre csak egy malackát veszek ki. Simogatás közben vagy gyümölcsöt, vagy zöldséget, esetleg valami ízletes csemegét kapnak. Két simogatás között pedig végig nézem a szemüket, fülüket, szőrzetüket, karmaikat, hogy minden rendben van-e. 

Egyik simogatás alkalmával vettem észre, hogy Picúrka lábával valami nem stimmel. Elhúzta, ha megfogtam a kis lábát és felvisított. Nem láttam túlnőve a karmait, nem volt sebes a lába. Láthatóan fájt neki a lába, csak azt nem tudtam, hogy mitől. Délután el is vittem orvoshoz. Aki azt mondta, hogy nincs eltörve, biztos csak meghúzódott. Egy darabig tegyem külön a másik malackától és ne legyen emelete, ahova fel kell lépcsőznie, vagy le tud onnan ugrani. Lehet, hogy egy ilyen ugrás alkalmával rosszul érkezett és megrándult a kis lába.


Mivel a kifutóban található emeletek nem eltávolítható, így kénytelen voltam betenni őt a régi ketrecébe. Jót tett a kis lábának a pihentetés, figyeltem rá, hogy ki legyen alaposan párnázva a ketrec alja, hogy kényelmes, puha helyen a lábának. Nem is kellett hozzá túl sok idő és helyre is jött a lába. Már nem fáj neki és nem húzza séta közben. Bár még a szaladgálás nem túl jól neki, de már az is javul. 

4 megjegyzés:

  1. örülök, hogy nem lett komolyabb baja. Nálunk Zsömi szokott kárt tenni magában, mert olyan kis mohó. Picúrka is ilyen vagy ő nyugodt típus?

    VálaszTörlés
  2. Igen, ő is kis mohó és nagyon eleven, mozgékony. Mellette nem lehet unatkozni. De, eddig nem tett kárt magában. Vagy megijedt valamitől és a lépcső helyett csak ugrott egyet, vagy annyira sietett, hogy nem figyelt oda hova lép és esés lett belőle.

    VálaszTörlés
  3. Egyszer Mutu leesett az ölemből úgy, hogy megijedt valamitől, de annyira hirtelen történt az egész, hogy esélyem se volt elkapni. Kb. 40 cm-t zuhant, de szegénykém eléggé pórul járt, mert nagyon csúnyán nekicsapódott a szekrénynek. :( Annyira megütötte magát, hogy még az egyik mellső lábán is letörött a köröm. Vérzett neki... Borzasztó volt. :(

    VálaszTörlés
  4. Szegényke. Elég biztosan tartom a malacokat, de mindig ott a félelem, hogy bármikor leeshet, ön hibámon kívül.

    VálaszTörlés