2013. augusztus 20., kedd

Ketrec és malac wc

Hamarosan nagyot változik az életünk. Én albérletbe költözöm pár barátnőmmel, és a malackák is velem tartanak. Egész nyáron azon morfondíroztam, hogy vigyem-e magammal a malacokat is, vagy sem. Aztán a hét elejére végre sikerült eldöntenem, jönnek velem. 

Viszont a kifutót nem tudjuk magunkkal vinni, ketrecbe kerülnek egy időre a malackák. Az a ketrec, amit én vettem pár évvel ezelőtt viszont ahhoz kicsi, hogy huzamosabb ideig, a nap nagy részét abban töltse két tengerimalac. Már úgy megszokták, hogy nagy helyük van, szaladgálhatnak, nem éreznék magukat jól egy akkora ketrecben. Ráadásul azt a ketrecet oda is ígértem Mazsola gazdijának, hogy a malacka nagyobb területen élhessen. 
De szerencsére az egyik ismerősömnek volt a pincéjében egy nagyméretű ketrec, amiben annak idején négy malacka is elfért. Fel is ajánlotta, hogy költsön adja nekünk, ő most úgy sem tart malacokat. Múlt hét hétfőn el is mentem a ketrecért, hazahoztam, kimostam, kifertőtlenítettem és kedden már benne aludhattak a malackák. Ekkor még nem volt meg az emelet és lépcsők sem voltak benne, csak a nagy, megváltozott helyet szokhatták. Szerdán reggel felraktam a lépcsőt, megcsináltam, hogy a két emelet között legyen átjárás. 

Picúrka minden helyet kipróbált, ahol úgy gondolta, hogy nagyokat lehet szundikálni. Még Gizmót is kitúrta mindenhonnan, pedig ilyet nem szokott csinálni. 
Ugrándozott, szaladgált, motyogott. Látszott rajta, hogy tetszik neki a ketrec és jól érzi magát benne. 
Azt hittem, hogy majd elbújik, megrémül az új helytől, e helyett vidáman térképezte fel a ketrec minden zsugát. 
Gizmó visszafogottabban viselkedett. Azért ő is kipróbálta, hogy hol lehet aludni, megnézte, hol talál tápot, evett egy nagyobb mennyiség szénát, majd bebújt a faalagútba és ott aludt egy nagyot. 
Örülök, hogy jól érzik magukat a ketrecben, nem okozott nekik nagy stresszt, hogy megint új helyen kell élniük. Muszáj volt kicsit előbb átköltöztetni őket a ketrecbe, mint, ahogy a nagy költözés megtörténik. Így, amikor új helyre kerülnek már nem lesz ismeretlen számukra legalább a ketrec. A lényeg, hogy biztonságban érezzék magukat, tudják, hogy hova lehet elbújni. Hiszen ott új hangok, zajok fogják őket érni, új emberekkel találkoznak majd. 
Ráadásul lesz egy kutya is a lakásban, így még inkább fontos volt, hogy biztonságos helyen legyenek a malacok. A kifutót igen hamar szét tudta volna szedni a kutya, noha csak közepes mérető állatka, a ketrecbe viszont nem juthat majd be. 

Régi vágyam volt, hogy a malacoknak legyen egy műanyag tengerimalac wc-jük. Jó ideje én csináltam meg nekik kartonból a malac wc-t, de azt folyamatosan cserélni kellett, mert szétrágták, átázott, elhasználódott. Viszont, pont azért, mert én is tudok malac wc-t csinálni, úgy gondoltam, hogy mégsem kell nekik a műanyag, bolti wc. Anyu viszont meglepett egy malac wc-vel a költözés alkalmából. Tudta nagyon örülnék neki és a malacok is szívesen használnák. 

Én kimondottan boldog voltam és örültem, hogy végre van igazi malac wc-nk. Gyorsan kimostam és még aznap be is raktam nekik, hogy felfedezhessék, kipróbálhassák.


Arra azonban kb. egy hetet kellett várni, hogy a malackák rendeltetésszerűen használják a wc-t. Úgy tűnt, hogy félnek tőle. Egyikük sem akart belemászni, de még csak a közelébe sem nagyon akart menni. Tettem bele gyümölcsöt, szénát, és takarításnál beleszórtam egy kis "pisis" szénát, kakibogyókat. De csak ma reggel merészkedett bele Gizmó először. Óvatosan megszaglászta, belelépett, majd konstatálta, hogy itt aztán senki nem fogja bántani és végül elszundikált benne. 
Ha ő már kipróbálta, akkor egész biztos, hogy Picúr is bele fog mászni, hiszen a mókából ő sem maradhat ki.

A költözés majd csak augusztus utolsó hetében történik meg, addig még van egy teljes hetünk itthon. Több videó is van a youtube csatornánkon és képeket is találtok fent az albumokban.

  
2013. augusztus 20.

5 megjegyzés:

  1. Tényleg szép nagy ketrec, itt is biztos ugyanolyan jól fogják érezni magukat, mint a kifutóban!
    A kutyussal azért vigyázzatok, remélhetőleg nyugodt természetű lesz és nem izgatja őt majd a malacok szaga.

    A wc-t akkor egyelőre csak ágynak használják vagy pisilnek is bele?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remekül érzik benne magukat a malackák.
      Ami a kutyust illeti először csak kézből szaglászhatta a malacokat, és nem mehetett be a szobába, ahol a malacok vannak. Pár napja viszont már ő is bent lehet kicsit a szobában, hogy szokja ő is az új helyzetet. Eddig minden oké. Csak nézelődik, szaglászik és odamegy a malacok ketrecéhez, ha visítani kezdenek, mert éhesek.

      Egyelőre inkább alvásra használják a wc-t, mint pisilésre, de egy kicsit már oda is pisiltek. Lassacskán ezt is megszokják és rendeltetésszerűen fogják használni.

      Törlés
  2. Már hiányoltalak, régóta nem jegyeztél be, és örülök, hogy újra itt vagy!

    Látom, sok minden történt és fog is történni veletek! Emlékszem, milyen izgalmas volt, amikor kirepültem a családi fészekből, és elkezdődött az önálló életem. Először mi is albérletbe költöztünk, és a malackák szintén jöttek velem.

    Remélem, jól fogjátok magatokat érezni, és Picúr és Gizmó is hamar megszokják az új környezetet. A kutya miatt nekem is aggályaim vannak, de reméljük nem keltik fel érdeklődését a malacok. Milyen fajta kutyus?

    Az új ketrec szuper! Mekkora az alapterülete? Mindenesetre nagyon jól berendezted, mint mindig. :) Az milyen láda, ami benne van? Milyen célt szolgál?

    A rágcsáló wc már régóta engem is foglalkoztat, de eddig még sosem mertem belevágni. Nekünk az alapterületünk nem olyan nagy, ezért az elhelyezése is kissé problémás lenne. Legnagyobb bánatomra a függőággyal is így vagyunk, egyelőre kivitelezhetetlen. Talán majd egyszer...

    Még annyi, hogy eszméletlen gyönyörűek a malackák, olyan szép nagyok, és egészségesek! Picúr a csodaszép "csíkjaival" már kezdetektől fogva belopta magát a szívembe. Gizmó uraságnak pedig mindig is tekintélyt parancsoló volt a megjelenése. :)

    VálaszTörlés
  3. Sajnálom, hogy nem tudok rögtön válaszolni a kommentekre, de hulla fáradt vagyok a nap végére és már a gépet sem nagyon kapcsolom be. Hamarosan lesz egy rövidke bejegyzés, melyben mesélek a malackákról.
    Nem tudom pontosan mire gondolsz, milyen láda? Van bent egy kék malac wc, és egy szénatartó rács, illetve a rácsra fel van rögzítve egy tengerimalac házikó. Az van az ajtó mellett az itató fölött.
    Függőágyat én is szeretnék, de még nem volt időm varrni nekik, venni meg egyelőre nem szeretnék.
    A malackáknak egy kis alma kíséretében átadtam a dicsérő szavakat. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Semmi baj, érthető, és ne aggódj, megvárom a választ. ;) Persze ettől függetlenül nagyon várom a következő bejegyzést. :)
      A wc fölötti szürke kis műanyag dobozkára gondoltam, de akkor ha jól értem, az malac házikó.

      Törlés