2011. december 30., péntek

Maratoni alvás

Most, hogy téli szünet van az iskolában, a malacoknak nem kell egész nap a helyükön lenniük, helyette viszont egész nap szabadon lehetnek a szobában. 
A napirend úgy szokott kinézni suli időben, hogy reggel hatkor megkapják a reggelit és én elmegyek suliba, délután négyre érek haza, kiveszem őket a helyükről és este hétig kint lehetnek a földön, akkor jön a vacsi úgyhogy haza kell menni. 
Szünetben viszont máshogy néz ki a napirend. Reggel hatkor reggeli, én vissza megyek még egy-másfél órát pihenni, majd végleg ébresztő a malackáknak, ( kicserélem a vizüket, elhúzom a függönyt, vagy villanyt kapcsolok) kiteszem őket a földre és kedvükre szaladgálhatnak, játszhatnak. Szintén este hétkor kell haza menniük. Nagyon élvezik, ha szabadon lehetnek, kergetőzhetnek, játszhatnak, imádják ha nagy tér áll rendelkezésükre. 
Alapvetően inkább csak szundikálnak, rágcsálnak, bújócskáznak. De ha szabadon vannak, akkor kicsit több mindent csinálnak. Például Gizmó végig kergeti a szobán Picúrt többször is, egymást túrják ki a jobbnál jobb pihenő helyekről, bújócskáznak, követelik a sok simit, próbálnak bejutni az ágy alá. Ez utóbbi fő elfoglaltságot jelent számukra. Szerencsére eddig csak ritkán jutott be bármelyik is az ágy alá. De amíg megpróbálnak bejutni, és egymást kergetik addig is jól kifáradnak. Délelőtt még nagyon aktívak, sokat játszanak, délben alszanak egy nagyot, délután követelik a sok simit és a jutalomfalatokat. Aztán még szaladgálnak egy kicsit, rágcsálnak egy kis szénát és következhet a délutáni nagy alvás. Addigra ugyanis annyira kifáradnak, hogy még Picúrt is simán meg lehet simogatni a földön, amit máshogy nem szokott hagyni, ha ébren van. Persze nem szoktam zaklatni alvás közben, összesen kétszer simogattam meg őt. 
Alapvetően nem szeretnek este hazamenni, meg is értem őket. De amikor egész nap szabadon vannak, kevésbé tiltakoznak a hazamenetel ellen. Kifáradnak ugyanis estére. Jöhet a vacsi és egészen reggelig alszanak. Vagy legalább én azt hiszem, mivel nem hangoskodnak éjszaka. Persze attól még könnyen meglehet, hogy csendben eljátszanak egymással. 
Most majdnem két hétig minden nap folyamatosan szabadon vannak, így biztos, hogy lesz mint kipihenniük iskola időben. 
Amúgy sem kicsi a lakhelyük, bőven van benne hely játszani, szaladgálni, de a szobában azért mégis csak nagyobb a hely és sokkal izgalmasabb a játék. Több helyre lehet elbújni, nagyobb távokat lehet lefutni. Imádom ilyenkor nézni őket, ilyenkor látszik csak igazán a személyiségük. 
Ilyenkor tudom csak igazán értékelni, hogy ketten vannak. Amíg csak Gizmó volt, addig én játszottam vele, de sosem tudtam annyira kifárasztani mint Picúr. Kellenek egymásnak. 
Remélem, hogy még sok-sok évig együtt leszünk majd hármasban. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése