2013. április 1., hétfő

Hogyan épültek az emeletek?

Ezzel a bejegyzéssel Virágmézinek próbálok segíteni. Aki kommenteben, arra volt kíváncsi, hogy hogyan is építettem meg az emeleteket.
Kezdjük a kisebbel. Már tervezéskor úgy vásároltam a fa anyagot, hogy beterveztem a kisebbik emeletet is. Elég vastag, de nem nehéz fenyőlapot vettem és ehhez fenyő lábakat/léceket. 
Alsó kis emelet - oldal nézet
Amit én lábnak vettem, azt általában ajtófélfákhoz szokták szegélylécnek venni.  A fenyőlapot a lábakhoz szegeltem, elég stabilan megáll magában is az emelete. De a biztonság kedv a kifutó vastag nagy oldal lécéhez is odaszögeltem. Így már biztos, hogy nem mozdul sehova sem az emelet. 
Alsó kis emelet - alul nézet
A nagy felső emelethez már csavarokat használtam. Kívülről két csavar is tartja a felső nagy emeletet, lévén, hogy ez az emelet már vastagabb, nagyobb, súlyosabb bútorlapból van megoldva. 
Felső szint - elől nézet
De a stabilitás, biztonság érdekében a megmaradt vastag lécekből -ebből álló a kifutó váza- kisebb darabokat a vázhoz csavaroztam négy oldalról, ezek tartják alulról a nehéz emeletet. 
Felső szint - alul nézet
Illetve annak érdekében, hogy minél biztonságosabb legyen a felső szint, még alulról egy bútorlapból vágott vastag lécet is az emelethez csavaroztam. Ez akadályozza meg, hogy a felső szint középen eltörjön vagy meghajoljon.

A felső szint - alul nézet
Remélem, hogy ezzel segítettem a malackák kifutójának építésében. Sok sikerült kívánok az építkezéshez. 

8 megjegyzés:

  1. Ohh nagyon köszönöm!Kiváló leírás.
    Nagyon remélem , hogy mi is tudunk majd emeletet építeni :)
    Még egyszer köszi az infókat!

    VálaszTörlés
  2. Tényleg jó kis emeletek. :) Én is hasonló technikával építem a készülő ketrecünk emeleteit.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez tűnt a legbiztonságosabb kivitelezésnek. Volt egy pár terv az építést és kinézetet illetően, de mindegyikkel volt valami gondom. Ez viszont szerintem jól sikerült.
      Az előző változat, ingatagabb és cseppet sem biztonságos kifutó volt.

      Törlés
  3. Hát igen, elsődleges szempont a biztonság, és hogy emellett kényelmes legyen a helyük. Már csak ezért sem egyszerű házilag kifutót gyártani, de nem lehetetlenség, sőt még jobbat is ki lehet hozni végeredményül.

    Hadd kérdezzem meg, az ott csipkefüggöny az első pár képen?

    VálaszTörlés
  4. Igen, jól látod, az biza függöny.

    C&C Rácsot szerettem volna, de az ugye nem volt. Az alap váz attól még fa lett volna, akkor is ha rácsunk van. Aztán szerettem volna csirke hálót venni, de anya azt mondta, hogy a háló rágcsálása közben felsértik a szájukat, amikor felágaskodnak, akkor pedig a mancsukat. Valami mégis csak kellett, különben kijönnek a malacok, a madarak pedig simán berepülnek. Így maradt egyelőre a függöny.

    VálaszTörlés
  5. Nincs vele semmi gond, nagyon ötletes megoldásnak tartom, csak mondom megkérdezem, hogy biztosra menjek. :)

    VálaszTörlés