2013. április 14., vasárnap

Picurral először Tengerimalac Kiállításon

Majdnem két év telt ez azóta, hogy az öcsémmel lementem az állatkereskedésbe és kiválasztottunk egy-egy malacot.
Neki egy barna-fehér-fekete foltos rövid szőrű malacka tetszett meg, nekem pedig egy fehér alapon  szürke csíkos szintén rövid szőrű aprócska malacon akadt meg a szemem. Szerelem volt első látásra. Mindenképpen egy kislány malacot szerettünk volna Gizmó mellé hazahozni. Az öcsém szempontjából sajnos, az én szempontomból szerencsére a barna-fehér-fekete foltos malac fiú volt, így az általam választott malacot hoztuk el.

Én az első pillanattól gyönyörűnek találtam Picurt. És nem csak én voltam ám ezzel így. Anya is csak szépségnek hívja, a többi tesó is elismerte, hogy az újdonsült malacka milyen szépséges. De akkor még inkább az érkező kicsikkel,  Picur malacka egészségével, kézhez szoktatásával voltunk elfoglalva. 
Bár, már ekkor megfordult a fejemben, hogy talán elvihetném egy kiállításra a kislányt, akkor még nem gondoltam komolyan. 

Tavaly már határozottabb elképzeléseim voltak, de mire meghoztam a végső elhatározást, addigra már lekéstük a nevezést a Budapesten megrendezésre kerülő Tengerimalac kiállításra. Idén viszont sokkal figyelmesebb voltam és idejében sikerült leadni a nevezést. 

Picurka vasárnap, életében először részt vett egy Tengerimalac kiállításon és szépségversenyen. Tavaly, annak ellenére, hogy a nevezést lekéstük, én azért elmentem a kiállításra és megnéztem, hogy kik lettek volna a versenytársak. A saját mércémmel úgy véltem, hogy benne lettünk volna az első háromban. Így idén, bár kicsit izgultam, de úgy éreztem, hogy ki kell próbálnunk magunkat. 

Picurkát elvittem orvoshoz, levágtam a karmait, megfürdettem, ellenőriztem a füleit és a fogait. A szállítódoboz alját kibéleltem polar takaróval, a tetejét is letakartam egy vastagabb takaróval. Nagyon szép időnk volt.

Picurkának elcsomagoltam a táskámba az itatóját, vizet, tápot, egy kisebb adag szénát. Majd Picurka is bekerült a szállítódobozba, kapott még egy kisebb törölközőt, ami alá el tud bújni és elindultam vele a kiállításra. 
Délelőtt 10- 17 óráig tartott maga a kiállítás. Nekünk már fél kilenc előtt ott kellett lenni. Az orvosi igazolások ellenőrzése, a nevezési díj befizetése és a pakolászás miatt. Délelőtt volt a szépségverseny, ahol a bírók szemügyre vették a malackákat egyesével, ez eltartott délután 2-ig, majd 3 óra után pedig kihirdették a nyerteseket. 

Picurka eleinte meg volt illetődve, nyugtalan volt, de amint ehetett egy kis szénát, már meg is nyugodott.  Összebarátkozott a ketrec másik oldalán levő vöröses színű malaccal.
Miután szemügyre vették Picurkát a bírók, ölbe vettem a kicsi lányt simogattam egy darabig, kapott egy pár falat uborkát, majd visszatettem a helyére, ő pedig aludt egy nagyot. Nem zavartatta magát.

Sajnos, viszont nem nyertünk. A nyertes ez a malacka lett....

Öt malac indult kedvencek kategóriában. De csak a győztest nevezték meg. Aki elment Picur ketrece előtt mind elismerte, hogy gyönyörű malacka és nyerni fog. Nagyon meglepődtünk, hogy végül nem a mi nevünket mondták. A többiek is csak néztek, hogy hogy lehet ez. De nem keseredtem el, szerintem Picur ettől még ugyanolyan gyönyörű és nekem ő marad a legszebb.
Ha lesz rá lehetőségünk, akkor jövőre újra ellátogatunk a rendezvényre és talán nagyobb szerencsénk lesz.
A lényeg, hogy jól éreztük magunkat, új malacos gazdikkal ismerkedtem meg. Picurka is szerzett magának egy barátot.

Csináltam egy albumot, ott meg tudjátok nézni a többi malackát is. Ide nem nagyon szeretném kitenni a képeket, nehogy gond legyen belőle. Mert csak egy-két gazditól kértem engedélyt a fotózásra. De arra nem, hogy közzé is tegyem a képeket.

2013. április 14. (Terraplaza Tengerimalac Kiállítás)

9 megjegyzés:

  1. Attól függetlenül , hogy nem nyertetek nagyon gratulálok.Picurnak egyforma színű a két füle? Ezt sosem látom rendesen.

    A másik malac valóban szép , de nekem Picur jobban tetszett...most a bíróknak nem ő jött be...NE ADD FEL!

    VálaszTörlés
  2. Köszönjük. Igen, mint a két füle egyforma színű.

    Kicsit az volt a benyomásom, hogy csak azok nyerhetnek, akik tenyésztők, vagy tenyésztői lappal rendelkeznek.
    Volt egy igen fiatal kislány, akinek volt egy 8 hónap körüli, nagyon szép hosszú szőrű malaca, de ő kereskedésben vette és nem volt származási/tenyésztői lapja. Sőt, mi több nem is magyar származású malacka. Általában 15 pontokat kapott minden malac, ennek a kislánynak alig adott 13-okat a bíró. És még ezen is gondolkodott.

    Bár a mi esetünkben, mármint a kedvenc kategóriában indult malacok esetében nem szükséges a származási lap. Nem véletlen kedvenc kategória a neve. Mégis milyen furcsa, hogy a legszebb kedvencnek volt ilyen lapja.
    Ezt nem azért mondom, mert nem mi nyertünk. Csak úgy megjegyeztem.

    De, ha az időm engedi és Picurka egészségi állapota is, akkor jövőre ismét megyünk. És akkor talán Gizmót sem kell itthon hagynunk.

    VálaszTörlés
  3. Remélem, hogy jövőre már ti is jöttök!

    VálaszTörlés
  4. Naná , hogy megyünk.Sőt most találtam egy egész jó lehetőséget idén.Talán oda is elmehetünk.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na! Remélem ti nyertek. Arra figyelj, hogy legyen a malackáknak orvosi engedélye. Most volt olyan, aki úgy jött be, hogy nem hozott magával egészségügyi igazolást, így nem tudott részt venni a versenyen. Abban a hitben élt, hogy úgysem ellenőrzi senki. De, tévedett. Minden versenyző malackát átnéznek, mielőtt a ketrecbe rakják, és be kell mutatni a igazolást.

      Törlés
  5. Csak hogy egy közhellyel éljek: nem a győzelem, hanem a részvétel a fontos. Persze nyilván mindenki azért megy versenyre, hogy nyerjen, ezzel nincs is semmi gond. Ámbár a szépség, mint tudjuk teljesen szubjektív dolog, vagyis ahány ember van, annyiféle szépség létezik.

    A képeket elnézve mindegyik malacka gyönyörű, és megmondom őszintén ha bíró lennék, nem tudnék választani. Éppen ezért azt választanám, amelyik a legközelebb áll a szívemhez. Ebből következik az is, hogy mindenkinek a saját malaca a legszebb a világon.

    A mi Gombóckánk beteg mellső lábbal jött a világra, ami sajnos egész életét végig kíséri, és ha versenyre vinném, minden bizonnyal kinevetnének minket, de az én szememben nagyon különleges állatka.

    Szóval ahogy Csenge is mondta, ne búsulj, mert nincs okod szégyenkezni, Picur csodaszép malac! Ha ez számít valamit, nekem is jobban tetszik mint a győztes.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi.

      Pamacs szerintem esélyes lenne a győzelemre. Fahéj tenyésztőtől van, ő nagyobb eséllyel nyerne.

      Szerintem Csenge malackái is esélyesek a győzelemre, főleg, ha van tenyésztői lapjuk. Akkor indulhatnak fajtacsoportban is.

      Törlés
  6. Ó, de lemaradtam az eseményekről...
    Nem kérdés, hogy Picúr szebb a nyertesnél!!

    Szerintem is induljatok jövőre is.
    Egyébként mennyibe kerül a nevezési díj? És mit kap a nyertes?

    VálaszTörlés
  7. Örülök, hogy te is így látod. Talán jövőre nyerhetünk is.

    A nevezési díj 500 forint volt. De ezen felül még az orvosi vizsgálat és az igazolás kiállítása (hogy egészséges és részt vehet a kiállításon) is pénzbe kerül. A győztesek egy piros szalagot, egy oklevelet, egy kupát, és egy tengerimalacos párnát nyertek. Azt sajnos nem tudom, hogy mennyi pénzt.

    VálaszTörlés