2013. október 20., vasárnap

Lola, Lili, Gizmó és Picúr összeszoktatása - 12-18. nap -

Lola és Lili 18 napja vannak nálam és a héten már találkozhattak Gizmóval és Picúrral. A héten minden nap hamarabb itthon tudtam lenni, szabadidőmben pedig sokat voltam a malacokkal. Kicsit fel is gyorsultak az események az összeszoktatás terén.

12-13. nap (Hétfő, Kedd)
Lola most először találkozott Gizmóval és minden a legnagyobb rendben volt. Volt ugyan egy kis kergetőzés, de csak azért, mert Lola megijedt a nagy Gizmótól. Élőben sokkal nagyobbnak tűnik Gizmó, mind a két új jövevény. Nem csoda hát, hogy Lola az első pár percben csak menekült. Aztán Gizmó elkezdett szénázni, Lola pedig odamerészkedett hozzá és megszaglászta a popóját. Innentől már számára is egyértelmű volt, hogy Gizmó aztán nem fogja bántani, és, hogy hímmel áll szemben. Bár azt nem engedte, hogy Gizmó párosodjon vele, de nem is volt közöttük verekedés. Együtt még nem esznek, persze az első találkozás után. 

Lilike pedig találkozhatott Picúrral. Lévén, hogy Picúr egy végtelenül nyugodt természet, Lilinek pedig esze ágában nem volt a főnököt játszani Picúrral szemben nem is volt verekedés, kergetőzés. Csak egyszerűen megszaglászták egymást hátsóját, majd tettek egy kört a szobában és végül villám gyorsan eldöntötték, hogy Picúr lesz a főnök. 
Picúr méreteit tekintve is nagyobb, mint Lili. Lilike augusztusban lett még csak 1 éves, Picúr pedig már 2 éves és 7 hónapos, tehát elég nagy a korkülönbség közöttük, ahhoz, hogy nyilvánvaló legyen a rangsor. 

14. nap (Szerda)
A tegnapi találkozás zökkenőmentesen zajlott Picúr és Lilike között, a múlt héten pedig Lolával is egészen jól rendezték a viszonyokat, ezért ma már Picúr egyszerre találkozhatott a két lánnyal. Kicsit talán korainak tűnik a 3 lány összeengedése, de úgy láttam, hogy ebből nagy baj nem lehet. Lévén, hogy a kettesével való találkozások alkalmával, minden rendben zajlott. 
Amíg a lányok a földön, egy elkerített területen ismerkedtek, addig Gizmó velem volt az ágyon és sok-sok simogatást meg egy kis sütőtököt kapott kényeztetés címszó alatt. 
Ami a 3 lány ismerkedését illeti Picúr és Lili továbbra is békességben elfér egymás mellett, viszont Picúr eléggé megkergette Lolát. Amíg Lilinek engedi Picúr, hogy vele együtt egyen egy tálból, együtt szénáznak, addig Lolának ezt nem engedi. Pedig a múlt héten már olyan jól alakult minden kettejük között. 
Nemsokkal az után, hogy letettem őket a földre, Picúr és Lola összekapott. Lolának vérzett is egy kicsit az orra, úgy sikerült utána kapnia Picúrnak. Az ölembe vettem gyorsan, lekentem az orrát betadinnal. Nem volt vészes a dolog, éppen, hogy sebes lett a kis orra. Nem is nagyon látszik, szerencsére nem történt nagyobb verekedés. 
Ma már nem tettem le többet a földre Lolát, inkább visszatettem a helyére és hagytam, hogy pihenjen a kis csövében. 
Gizmót is visszatettem a saját helyére, kapott egy kis sárgarépa héját és azzal foglalta el magát, amíg Picúr és Lili barátkozott. 

15. nap (Csütörtök)
Ma ismét megpróbáltam a 3 lányt összeszoktatni a földön. Számítottam rá, hogy ma sem lesz nagy egyetértés Picúr és Lola között. De arra nem számítottam, hogy megint össze fognak kapni. Megálltak egymással szemben és csattogtatták a fogukat, Picúr ismét Lola felé kapott, de most nem sebesítette meg őt. Picúr beszorította Lolát a sarokba és szinte ki sem jött onnan a kicsi lány. Ha ki is merészkedett, akkor gyorsan átszaladt a másik oldalra és ott kuporgott a sarokban. Nem jött ki onnan addig, amíg Picúr be nem bújt a fa alagútba aludni. Akkor szénázott egy nagyot, egy kis tápot is evett, aztán visszabújt a csövébe. Csak ott érezte magát biztonságban. 
Jobbnak láttam, ha mára Lolának véget ér az ismerkedés, úgyhogy az ölembe vettem, simogattam, kapott egy kis uborkát. Gizmó pedig lekerült a földre Picúr és Lili mellé. Ebben a felállásban még úgy sem sétálgatott a lányokkal. 
Minden a legnagyobb rendben volt, erre számítottam én is. Gizmó sose bántana egy másik malacot, főleg nem, ha az egy nőstény. Sőt, annyira jól érezte magát a lányok között, hogy ugrándozott is, mint a fiatal malacok (popkornozás), a maga visszafogott, öreges módján.  

16. nap (Péntek)
Ma nem voltam dolgozni, úgyhogy ma egész nap tudtam a malacokra koncentrálni. Délelőtt Gizmó együtt volt Lolával és Lilivel, Picúr velem volt az ágyon, simogattam, céklázott. 

Délután elbontottam a szobát elválasztó ideiglenes kartondobozból készült falat, így egy dupla akkora teret kaptak a malacok, mint, ahol eddig ismerkedtek. Picúr is lekerülhetett a földre Gizmó és a két lány mellé. Bíztam abban, hogy a nagyobb térnek köszönhetően Picúr és Lola nem fognak majd összekapni, mert van menekülési útvonal és ott van Gizmó, aki majd rendet tesz. 
Eleinte minden oké volt. Lola a szoba egyik felében ismerkedett az újságpapírral, egy új polár takaróval, egy kartondobozból készült alagúttal, Gizmó, Lili és Picúr pedig a szoba másik felében bandázott. Együtt szénázgattam, egészen addig amíg Lola nem ment oda hozzájuk. Akkor Picúr elkergette Lolát a szoba másik felébe, Gizmó párzani akart vele, Lola viszont ebben nem volt partner. Ami pedig még inkább meglepő volt, hogy még az eddig nyugodt, kicsi Lilike is bekergette Lolát a szállítódoboz mögé. 

Lolát visszatettem a saját ketrecébe, a másik 3 malacot pedig feltettem az ágyra pár kép erejéig. Már javában benne voltunk a vacsora időben, úgyhogy nem sokáig húztam már az időt. Mint a fénykép is mutatja, Picúr kitessékelte Lilit az ágyikóból. Nem volt veszekedés, csak egyszerűen kilökte az ágyból, kényelmesen elnyújtózott benne, és addig aludt, amíg be nem értem a vacsorával a szobába. 
Gizmó és Picúr visszakerült a saját ketrecébe, Lili pedig Lola mellé, megvacsoráztak és már aludtak is. Hosszú volt a mai nap. 

17. nap (Szombat)
A tegnap délutánt folytatva ma az ágyon helyeztem el a malacokat és ott folytatódott az ismerkedés. Itt jobban szemmel tudtam tartani a malacokat és könnyebben, gyorsabban be tudtam avatkozni, amikor Picúr letámadta Lolát. Amikor úgy láttam, hogy kezd durvulni a helyzet a két lány között, akkor arrébb toltam Picúr fenekét, a másik irányba terelgettem. Ez nem volt mindig egyszerű, de ma Lola oldalára álltam és nem hagytam, hogy Picúr terrorizálja.
Azt gondoltam, lehet rosszul, hogy a mai napon az a fontos, hogy a két lány képes legyen az ágyon úgy megférni egymás mellett, hogy nem esnek egymásnak. Nem akartam, hogy együtt egyenek, nem akartam, hogy egymás mellett pihenjenek, csak ne bántsák egymást. 
Délutánra sikerült elérni azt, hogy Picúr nem esett neki Lolának minden indok nélkül, nem kergette meg. Inkább Gizmóval és Lilivel bandázott. 
Gizmó megtűri maga mellett Lolát, Lilike sem akar vele verekedni, de már ő sem nagyon engedi Lolának, hogy vele együtt egy tálból egyen. 
Most úgy néz ki a rangsor, hogy Gizmó, Picúr, Lili, és a megtűrt Lola. 

Ma nem is tettem le őket a földre, inkább az ágyon ismerkedhettek. Gizmó mellé betettem a ketrecbe Lilikét. Tudtam, hogy nem fogják egymást bántani, de azért a barátnőm figyelt rájuk. Én pedig közben egyszerre simogattam Picúrt és Lolát. Kaptak egy-egy marék szénát és azt majszolták. Persze minél távolabb egymástól, és figyeltem arra, hogy egyik se akarja a másikét elvenni. 
Majd Picúr visszatettem a helyére, ahol ekkor még bent volt Lilike is. De nem bántotta továbbra sem a kicsit Picúr. Lola a saját helyére került egyelőre egyedül, de vacsorára már vissza kapta maga mellé Lilikét. 

18.  nap (Vasárnap)
A reggelit kivételesen a földön kapták meg, de csak Gizmó, Picúr és Lili. Nem volt veszekedés, hagyták a nagyok, hogy Lili is vegyem a tálból zöldséget. Kicsi Lili kivett egy szelet répát és bebújt a faalagútba, ott fogyasztotta el a reggelijét. Néha kijött, elvett egy szelet uborkát, meg egy kis spenótot majd visszabújt a faalagútba. Még azt is hagyta, hogy Gizmó kivegye a szájából a spenót szárának végét. Sőt megpróbálta Picúr szájából kihúzni a saláta végét. Persze ez nem sikerült neki, de nem is nagyon próbálkozott tovább. 
Lola az ölemben kapta meg a reggelijét, a menü ugyanaz volt, mint Gizmóéknál (uborka, répa, saláta, spenót). 

Lola az ölemben maradt, a többiek a földön játszottak. Letettem a kicsik egyenes és L alakú csövét, volt faalagút, kartonházikó és kartonalagút, ágyikó és kartonból rágcsa, széna. 

A délelőttöt Lola hol az ölemben, hogy a ketrecében töltötte, délután lettem a földre, úgy, hogy Picúr nem volt a földön. Kicsit ő is kiszaladgálhatta, kijátszhatta magát, együtt lehetett a többiekkel. Vacsora előtt Picúrt is letettem a földre. Ismét négyen együtt voltak. A vacsorát úgy oldottuk meg, hogy a három rosszcsont egy tálból falatozott a szoba egyik felében, a másik felében pedig Lola a saját zöldséges táljából. Lilike persze, hogy Lola zöldségeit kobozta el, de nem volt belőle nagy verekedés. Inkább csak egymás szájából szedték ki a falatokat. 
Még nem tudom mi lesz jövő héten. Még töröm a fejem rajta. 

4 megjegyzés:

  1. Ez elég érdekes helyzet, én sem tudnám, hogy mit csináljak...
    Szerintem egy pár (1 nőstény, 1 hím) mellé baromi nehéz beszoktatni még egy nőstényt. Mert bár a hím engedné, sőt egyenesen imádná, viszont a kisasszony nem akar osztozni az egy szem pasiján. Azért ez érthető. :)

    Rengeteg türelemre lesz szükség, úgy érzem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos, hogy az osztozáson, illetve Gizmón megy a vita. De ha Lilit közel engedte Picúr a párjához és vele hajlandó osztozni, akkor Lolával miért nem? Lehetséges, hogy egy állat nem szereti a másikat? Úgy, mint ahogy az ember sem szeret minden embert?
      Gizmó valóban élvezi, hogy ennyi lány veszi körül. Sokkal aktívabb, többet magyaráz, játékosan kergetőzik a lányokkal. Szinte sugárzik róla, hogy imádja ezt az életet, mintha a paradicsomban lenne :D

      Amikor egy fiú mellé teszel mondjuk két lányt, akkor nem megy a vita a deguknál, nincs bunyó?

      Sok-sok türelem, idő és kitartás kell az biztos.

      Törlés
  2. Anno még a Lili és Marci páros mellé szerettem volna beszoktatni Lizát, teljesen sikertelenül, mert Lili nem osztozott Marcin. Ezért kellett egy külön ketrec, külön pasi Lizának is. :)
    Most már ugye két testvér lányt tettem össze Marcival, Lili pedig egy ráccsal elválasztva mellettük. A napokban volt egy nagyon ronda bunyó rácson keresztül Lilivel és a három manó között is. A mai napig nem tudom, hogy mi a fene történt, de mindegyik megsérült a száján és a lábán. Azóta minden a régi, kész röhej, amit ezek néha művelni tudnak. :D

    Szóval de, bunyó az mindig akadhat, akkor is mikor látszólag nincs semmi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, azt hiszem, akkor már olvastam a blogodat, amikor az általad említett eset történt. Azt hiszem itt is az lesz, hogy Lola nem lesz soha együtt a másik három malaccal.

      Törlés