2014. február 8., szombat

Gizmó és a simogatás

Gizmó az első malackám, akiért teljes mértékben én vagyok a felelős. Én etetem, gondozom, ellenőrzöm, hogy minden rendben van-e nála, szükség esetén orvoshoz viszem.
Előtte is volt már malacka a kezemben, de, akkor csak egy-egy hetet töltött nálam az aktuális kis kedvenc, amikor a barátnőm elment nyaralni és rám bízta. Simogattam már nem egyszer malacot, nem csak a sajátjaimat az elmúlt közel 4 évben. De Gizmó viselkedése a héten meglepett és gondolkodóba ejtett.

Ha a malacokat simogatom, akkor elégedett, doromboló hangot adnak ki, vagy csak nézelődnek csendben, esetleg kinyújtóznak. De kicsi Gizmóm nem úgy viselkedett a héten, mint, aki élvezi ezt a simogatás dolgot. Pedig mindig is így simogattam minden malacot. 
Azt már említettem, hogy jó ideje nem szereti már, ha a hátára fordítom, ezért ezt már inkább nem csinálom. Azt is említettem, hogy nem szereti, ha kiveszem a helyéről és kicsit ölben kell lennie. Minden kivételnél próbál elmenekülni. A helyzet javult azzal, hogy minden kivétel után, amíg az ölemben tartom, addig kap egy kis szelet uborkát. Amint az uborka elfogy, leteszem a földre Gizmót és szaladgálhat a lányokkal. 
Ezt a nyüszítés szerű hangot és a rángatózást csak ezen a héten kezdte el. Eddig a simogatással semmi baja nem volt. 
Rendesen eszi a szénát, tápot, zöldségeket és gyümölcsöket. Szaladgál, alszik, kergeti a lányokat, érdeklődő. 

A kérdésem az, hogy miért csinálhatja ezt? Jól gondolom, hogy valami nem stimmel nála? Fájhat valamije, vagy csak hisztis? El kéne vinni orvoshoz, vagy csak én képzelem bele a viselkedésébe, hogy ez nem normális?

3 megjegyzés:

  1. Nos, nálunk alapból egyik se szereti, ha a popóját bizgerálom, még ennyire se tűrik, mint a videón Gizmó. Amikor simogatod őt, nem próbál hátrafordulni a fejével, és a fogával megvakarni magát? Ez az egészben csak azért elgondolkodtató, mert idáig hagyta magát, most pedig ellenkezik. Bár a videón én úgy látom, élvezi a simogatást, különben nem nyúlna így el, mégis furcsának találom ezeket a "rángatózásokat". Egyáltalán nem áll szándékomban vészmadárkodni, de akkor szokták ezt csinálni, mikor irritálja valami a bőrüket. Meg kellene figyelni, hogyan viselkedik, amikor bent van a helyén, nem vakarózik-e, nem hullik-e a szőre, nem csinál-e akkor is fura mozdulatokat. Nagyon remélem, nem élősködőkről van szó! Olyanok amik esetlegesen a szőrén nem láthatók, mert bőr alattiak... Nem tudom, jó ötlet-e őt a megfigyelés idejére külön tenni, mert biztosan sírna a lánykák után, de ha meg mégis valami baj van, nehogy elkapják tőle. Az is lehet, valami más irritálja a bőrét, nincs túl meleg esetleg a lakásban?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem fordul hátra és nem akar megharapni. A rángatózás, meg a nyöszörgése a legzavaróbb, a hirtelen viselkedés változás mellett. Csak annyit csinál, mint a videón.
      Ha visszarakom a helyére és nem nyúlok hozzá, akkor alszik, mászkál, eszeget, felmegy a lépcsőn is az emeletre, próbálja becserkészni a csajokat. Nem vakarózik, de a lányok sem egyelőre. A szőre csak annyira hullik szerinte, mint máskor, ahogy a lányoknak is természetes mértékben. Én is jobban örülnék, ha nem élősködő lenne. Bár, akkor az a lányoknál is jelentkezne.
      Próbáltam külön tenni őket, de rágják a rácsot, nyüszítenek, rohangálnak össze-vissza.
      A szobában jelenleg 20 fok van. Kb. két havonta kapnak SH Rodemectin cseppet, ettől még lehet a bőre alatt valami. A héten, ha egyetlen percem is lesz, felhívom a dokit, hogy mikor tudunk hozzá bemenni. Időpontot kell kérni labor/vérvizsgálat/fogászati és szemészeti kezelésekre. Lehet, hogy csak a hét vége felé jutunk majd el hozzá. Drukkolj, hogy ne legyen nagyobb baja és gyorsan rendbe jöjjön.

      Törlés
    2. Drukkolok!!!!!!! Nem lesz nagy baj!

      Törlés