2014. február 28., péntek

Gizmóval orvosnál jártam

Gizmót ma végre elvittem orvoshoz. Legfőképpen az orra miatt gondoltam, hogy jobb lenne most már egy hozzáértő orvosnak látni a pöttyöket. Aztán nem rég videóra vettem, ahogy Gizmó rángatózik simogatás közben.
Ez feltette a pontot az íre. Tudtam, hogy most már nem halogathatom tovább az orvosi látogatást. A múlt héten azért halasztottam el az orvosi kiruccanást, mert nagyon fújt a szél és esett az eső. Nem akartam, hogy megfázzon. De ma sem jártunk sokkal jobban. Ma a legnagyobb esőben sikerült útnak indulnunk, de legalább a szél nem fújt egyáltalán. Vittem jó pár polár takarót magammal, a szállítódobozt is alaposan kibéleltem. Féltem is, hogy nagyon betakargattam és nem fog levegőt kapni. De szerencsére a buszon ki tudtam nyitni a szállítódoboz tetejét, így nem fulladt meg és nem is volt melege. 

3/4 12-kor indultunk el itthonról, és 13 órára érkeztünk meg az állatorvosi rendelőbe. Egy nagyon aranyos, öreg német vizsla fogadott minket a recepción. Közben befutott egy magyar vizsla is. Aztán kijött az asszisztensnő majd a doktornő. 
Behívott minket, alaposan megvizsgálta Gizmót tetőtől talpig. Minden testrészét áttapogatta, átnyomkodta, meghallgatta a szívverését a légzését, megnézte az orrát, szemét, fogait, megmérte a súlyát. 
A diagnózis alapján Gizmó orrán pappiloma jellegű növedékek vannak. Ami egy jó indulatú kinövés. Nagyon kövér, de egészséges malacka. Azt mondta a doktornéni, hogy nagyon szép malacka, de még szebb lenne, ha nem lenne ennyire nagyon kövér. 
Továbbá C vitamin hiányos. Ezért hullik jobban a szőre, ezért érzékenyebb a bőre. A nagy súlya miatt nem tud rendesen tisztálkodni, ezért, nem tudja magát tisztán tartani. Ez is hozzájárul az intenzívebb szőrhulláshoz. A nagy súlya miatt nehezebben jár, többet alszik, lustább. 

Ahhoz, hogy hosszú, egészséges, boldog életet élhessen Gizmó és a többi malacka, szükség van egy kis megreformálásra. 
  1. csak Versele- Laga: Cavia complete tápot esznek, abból is keveset. 
  2. Naponta csak egyszer kapnak zöldséget és gyümölcsöt nagyon kis mennyiségben. Konkrétan 2 karikát mindenből. 
  3. Több szénát kell enniük. El kell felejtenünk a szénarácsot és a ketrec aljába kell rakni a szénát, hogy úgy ehessenek szénát, ahogy a természetben. 
  4. Még több ideig kell szabadon lenniük a szobában. Több szaladgálásra, mozgásra van szükségük. 
14 órakor végeztünk az orvosnál, de a busz csak 14:30-kor jött meg. Így csak 15 órára érkeztünk haza. Most két hétig minden nap kapnak az itatójukba Oropharma C vitamint. Aztán már csak hetente egyszer. 
Gizmónak háromnegyed év alatt kell lefogynia 1417 grammról 1100 grammra. Számára az lesz az egészséges súly. A doktornő folyamatosan várja a visszajelzést, hogy hol tart Gizmó súlya, mennyit fogyott mondjuk egy hónap alatt. 

A blogan is be fogok majd számolni arról, hogy holt tart Gizmó és a többiek súlya. Történt-e változás a szőrhullás, lustaság, táplálkozás terén. Szó lesz fogyókúráról, táp váltásról, C vitaminról. 

4 megjegyzés:

  1. A súlya végül is mennyire függhet össze a viselkedésével?
    Örülök, hogy ilyen sok minden kiderült.
    Miből mennyit kaptak eddig enni?
    Gizmó milyen nagy? Mennyi a hosszúsága és szélessége?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tud rendesen mozogni, a nagy súly, háj miatt nem tudja magát megtisztítani. Ettől ingerült, irritált a bőre. Végül is jól esett neki a simogatás, élvezte, csak közben viszket a bőre. Azért alszik többet, mert nehezére esik a nagy súly miatt a mozgás. Ellustult idő közben, mert semmit nem kell tennie egész nap azért, hogy jól lakott legyen. Nem kell felkutatni az élelmet, nem is kell nagy távolságot megtenni az ételig. Ráadásul eddig egész nap előttük volt a táp. Nem csoda, hogy csak evett és aludt.
      Érkeznek folyamatosan a bejegyzések a fogyókúra, életmódváltozás témával kapcsolatban. Csak egy kis időre van szükségem. Az már biztos, így vissza tekintve, hogy nagyon sok zöldséget, gyümölcsöt ettek és még több tápot. E mellett pedig kevés szénát.
      A méreteit a hétvégén lemérem és megírom.

      Törlés
  2. Igen, biztos hogy a túl sok táp hizlaló. A zöldség gyümölcs adag pedig a hasmenés, felfúvódás miatt nem mindegy mennyi. Nem tudtam, hogy nincs előttük állandóan széna, én amióta megtudtam, nagyon odafigyelek erre. Rengeteg benne a rost, ami segíti az emésztést, de ez csak az egyik jótékony hatása. Szóval ahogy kiveszem a válaszodból, az eledelek arányának megfordítása volna a legjobb megoldás. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Volt előttük szénarácsban széna, és abból annyit ettek, amennyi jól esett nekik. Most már a ketrec aljában is van széna. De mivel a táppal, zöldséggel és gyümölccsel elteltek, nem ettek már annyi szénát.
      Valóban az eledelek arányának megváltoztatásával tudom lefogyasztani őket.

      Törlés