2014. március 4., kedd

Megreformálás

Ahhoz, hogy a malackák hosszú, boldog életet élhessenek, sok mindenen változtatni kell az életükben. Mivel ők erre maguktól nem képesek és végül is én rontottal el sok minden a tartásukkal, nevelésükkel kapcsolatban, én tartozom értük felelősséggel, nekem kell az életükön is változtatni. Ennek a megreformálásnak a része, hogy többet lehetnek szabadon a szobában, másik tápra váltunk, több szénát esznek, folyamatosan kapnak C-vitamin utánpótlást.

Az első napokban nem gondoltam, hogy nagy eredményeket fogok elérni a doktornő tanácsaival. Nem benne nem hittem, nem azért voltam szkeptikus, mert azt gondoltam, hogy haszontalan tanácsokat ad. Hosszú évek óta tart malacokat, egzotikus állatokra specializálódott állatorvos. Megbízom benne és tudom, hogy csak jót akar, és jobban tudja, hogy mi a jó a malacoknak. De viszont én ismerem a malacaimat és tudom, hogy szeretik a régi életüket. Nehéz belátni, hogy eddig mennyi minden elrontottam és mennyire máshogy gondolkodtam a malacokról.
Csináltam egy kis összehasonlító táblázatot, hogy milyen volt a régi életük és milyen lett az új.

Egész nap táp előttük
Reggel kapnak tápot, miután ettek belőle és jól laktak elveszem tőlük.
Reggel és este kaptak zöldséget és gyümölcsöket. Reggelire és estére is fejenként 2 karikát kaptak répából, uborkából, almából, egy egész levél salátát ettek. E mellé pedig narancsot, banánt, borsót, vagy más szezon zöldséget, gyümölcsöt kaptak.
Most már csak este kapnak zöldséget és gyümölcsöt. Fejenként egy karikát kapnak mindenből és a szezon gyümölcsből, zöldségből egy-egy falatot.
Mióta dolgozom csak napi egy órát tudtak sétálni. Néha még annyit sem, mert nem értem haza időben.
Naponta 2 és fél órát sétálhatnak. Vagy reggel, mielőtt elmennék itthonról, vagy késő délután, amikor haza jövök.
Szénarácsból ették a szénát.
A ketrec aljába teszek szénát a forgácsra.
VL- Cavia Crispy Muesli, és Nature tápot ettek néha kiegészítve Complete táppal.
VL- Complete tápot esznek.
Sima vizet ittak.
Két hétig minden nap C vitaminos vizet isznak. Utána hetente egyszer kapnak C vitamint a vízbe.
Magukat tisztítják.
Naponta langyon vízzel megtisztítom a szemüket, végbél nyílás környékét.


Azt hiszem, hogy szemmel látható, hogy mennyi minden változott meg egyik napról a malacok életében. Így egészségesebb, boldogabb, hosszabb, teljesebb életet élhetnek. 

2 megjegyzés:

  1. Szeretem az ilyen összehasonlító táblázatokat, mert így könnyedén áttekinthető minden. Én is előszeretettel alkalmazom néha, volt is már rá példa a blogon.
    Nagyon jók a változtatások, viszont azt megkérdezhetem, miért jó, ha a szénarács helyett a ketrec aljába kapják a szénát?

    VálaszTörlés
  2. Köszi.
    Azért jobb nekik, hogy nem szénarácsból eszik a szénát, mert közelebb áll a természetese viselkedéshez a földről való széna evés. Lesz majd erről egy külön bejegyzés, de pár napot szerintem arra még várni kell. Annyit mondhatom, hogy így sokkal több szénát esznek meg, mint szénarácsból. A boldogság is sokkal nagyobb, amikor szénát kapnak. Még Gizmó is ugrándozik, amit nem szokott.

    VálaszTörlés