2014. február 6., csütörtök

Most már a piros itató is jó

Még a tavalyi év végén feltettem egy találós kérdést, hogy vajon, melyik az az itató, amelyből a malackák nem isznak. Akkor nem sok megfejtés érkezett. Meg is felejtkeztem, arról idő közben, hogy feltegyem bejegyzés formájában a megfejtést.
Nem is foglalkoztam a témával. Annak ellenére, hogy a malacok nem ittak a piros itatóból, minden nap kétszer abban is cseréltem vizet, hátha egyszer rákapnak az ivásra abból is. Akkor már ne abból a vízből igyanak, ami napok óta ott áll.
Egyik nap, amikor jöttek haza a munkából, azt láttam, hogy a piros itatóban kevesebb a víz. Ekkor készült a mellékelt kép is. Azt hittem, hogy csöpög az itató és biztos csupa víz, a tegnap alájuk tett forgács a fürdőszobaszőnyeg alatt. De tévedtem, mert egyáltalán nem volt vizes a forgács. Nehezemre esett elhinni, hogy a malacok ittak belőle. Úgy voltam vele, hogy biztos reggel kapkodtam és kevesebb vizet tettem bele. A zöld itatóban még volt egy kevéske víz, úgyhogy mind a kettőt újra töltöttem. Ezúttal figyeltem, hogy a piros itató is tele legyen vízzel. 
Délután a szobában sétálgattak a malacok, nem volt idejük a piros itatóból inni, mert a zöldet szoktak kitenni nekik sétához. 
Ma reggel, amikor felkeltem első dolgom volt a reggeli kiosztása után, hogy ellenőrizem a piros itatót. Ismét kevesebb víz volt benne. Arra gondoltam, hogy talán a zöldből nem jön rendesen a víz és ezért kényszerből isznak a malacok a piros itatóból. De nincs eltömődve, rendesen jön a víz a zöld itatóból. Délután láttam Picúrt, amint ivott két kortyot a piros itató vizéből. Szóval megtört a jég és most már a piros itatóból is lehet inni. Hurrrrráááá!!!!

4 megjegyzés:

  1. Igen, sejtettem. :) A malackákra általában nem jellemző, hogy egy jól bevált dologtól, a megszokottól eltérjenek. Nálunk a csepegésmentes itató bekerülésével egy időben kikerült a golyós, és így kénytelenek voltak az újból inni. Hamar rájöttek, hogyan nyerjék ki belőle a vizet, most az más kérdés, hogy nem épp a rendeltetésének megfelelően használják. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Direkt a Lili piros itatóját hagytam meg, és kapta Lola a saját narancssárga itatóját, mert sejtettem, hogy a zöldből nem fog inni. Erre tessék, a pirosból nem akart inni. Pedig ugyanolyan magasan van, mint a másik ketrecben és a víz is jött belőle. Arra még kíváncsibb lennék, hogy hogyan talált rá a piros itatóra? Ki volt a kezdeményező, ki próbálta ki először a piros itatót?

      Megfürdenek az itató alatt? Ezt is próbálja Pamacs rángatni?

      Törlés
    2. A piros itatót valószínűleg a vezér malacka próbálta ki először, és a többiek követték, vagy leutánozták. Nálunk legalábbis mindig minden így van. :)

      Pamacs minden itatót igyekszik elmozdítani a helyéről, én pedig egyre csak megnehezítem a dolgát. :D
      Szerencsére nem fürdenek, tócsa legalábbis nincs a cső alatt, pedig ahogy a vezér leányom iszik, ez kisebb fajta csoda. Igazából leírni sem tudom, látni kéne az őrült kis fejét, ahogy rángatja. Fahéj már némileg szolidabb, ő tulajdonképpen elnyeli a csövet, egészen addig, ameddig csak tudja. Ha sikerül, egyszer levideózóm őket, mert nagyon viccesek. :)
      Jelenleg Gombi iszik a legnormálisabban, bár neki a kicsi golyós itató van most berakva, szóval igazából újat nem kellett megtanulnia.

      Törlés
    3. Akkor nálunk valószínüleg Gizmó vol a kezdeményező. A videóra kíváncsi lennék.

      Törlés