2012. június 23., szombat

Malackák a nagy melegben.

Nagyon kell ilyen melegben figyelni, vigyázni a malacokra, nehogy hőgutát kapjanak és megbetegedjenek. Az elmúlt napokban nagyon meleg van kint. Volt, hogy 42 fokot mutatott a hőmérő. A malackákat pedig leginkább vízzel lehet hűteni. Pancsolni vittem őket, amikor képek is készültek. Azt nem tudom, hogy mennyire tetszett nekik, mert a vízben nem mozogtak, inkább csak én locsolgattam őket a vízzel. De nem ellenkeztek, tehát nem olyan nagy baj, hogy pancsolni kellett menniük. 
Szoktam alájuk használaton kívüli tiszta csempét rakni, amire teszek egy lepedőt és arra fekszenek rá. Így le tudják adni a hőt és nincs annyira melegük. Ők is tudják, hogy ez jó dolog és békésen alszanak rajta. Elnyomja őket a nagy meleg. 
lavórban pancsolás.
Kicsit vizes Gizmó.
Picúr is vizes.
csempe van alatta. 
Picúr alatt is csempe van.

megy a szobában a klíma. 
Természetesen nem a malacokra fújom rá a klímát, hanem a szobát hűtöm, amennyire csak lehet. Nem is tudom elképzelni, hogy mennyire melegük lehet a sok szőr alatt. Amilyen sűrűn csak lehet cserélem a fizet az itatójukban, lédús gyümölcsöket, zöldségeket kapnak: paradicsom, görög és sárga dinnye, cseresznye, paprika. Szívesen eszik és eddig jól viselik a meleget. Bár le vannak lassulva rendesen, de ilyenkor az embernek sincs se kedve, se ereje bármit is csinálni. Ilyen nagy forróságban az erkélyre sem vizem ki őket, mert oda süt a nap és felforrósítja az erkély kövezetét. 
Én amúgy sem szeretem a nyarat, főleg ezt a nagyon nagy meleget. 
A minap volt egy nagy vihar, ami alig másfél órát tartott. Azt reméltem, hogy ez majd enyhít az időjáráson. De sajnos nem így lett. Mert reggel megint rekkenő hőség volt. Kicsit most már enyhülhetne az idő. 
Nagyon vigyázzon mindenki a házi kedvencére, kicsire és nagyra egyaránt. 

2 megjegyzés:

  1. A csempét még nem próbáltam, mert van jégakkunk, és nyaranta azt szoktam berakni nekik. Szerintem lesz majd még ennél melegebb is, habár én 28 fok körül tudtam tartani a hőmérsékletet abban a forró időben. Meglátjuk, mi lesz, de ha úgy adódik, ki fogom próbálni majd a csempét.

    VálaszTörlés
  2. Nálunk nagyon bevált a csempe. Eleinte szekptikus voltam vele kapcsolatban, de amikor láttam, hogy azaz első dolguk, hogy a csempés területre fekszenek le, akkor már elhittem, hogy ez tényleg jó.
    A szoba hőmérséklete kb. 28 fok nálunk is. Igyekszem este szellőztetni, de ha egyszer csak a meleg ömlik be az ablakon, nem tudok mit tenni.

    VálaszTörlés