2012. június 6., szerda

Mit eszik a malac?

borsó,répa,ubi,paradicsom 
saláta,sárgarépa levele,spenót
Amit mindig kapnak: uborka, répa, saláta, spenót, paradicsom.
Kiegészítésként kapják: borsó, kukorica, sárgadinnye, alma, cseresznye, ribizli. 
Amit még kapnak "megesznek": banán, fű, sárgarépa levele, görögdinnye, tök, burgonya, körte.

Sokszor megkapom már az ismerőseimtől, hogy mennyire el vannak kényeztetve a malackák. És ez talán így is van. De olyan kevés ideig élhetnek, azt a rövidke időt pedig ki kell használni, kényeztetni kell őket. 
Nem tudom, hogy kinél hogy zajlik az etetés, de az én malackáim minden nap változatos felhozatallal szembesülhetnek. Én úgy gondolom, hogy ez így természetes, az egészségük miatt szükség van a változatos étrendre.
Az osztálytársam tengerimalacai más bánásmódban, ellátásban részesülnek. Ők este kapnak egy kevés salátát, máskor egy kis répát, megint más alkalommal uborkát. Ezt én elég furcsának tartom, és Gizmóékat már nem is lehetne így táplálni. Méghozzá azért, mert már megszokták, hogy mindenféle finom falat van a táljukban. Először az uborkát eszik meg, aztán répa, paradicsom, saláta, borsó vagy kukorica és csak azután következhet a többi.
De mégis kíváncsi vagyok, hogy másoknál hogy zajlik az etetés. Nem hiszem, hogy mi lennének a kivétel a malactartók között, abban, hogy a malacok mit és hogyan esznek.

2 megjegyzés:

  1. Burgonyát nem ehetnek!!!:|:SS

    VálaszTörlés
  2. Nem javasolt burgonyát adni nekik. Egy darabig én sem adtam neki. Aztán Gizmó kiszökött a szobából és első dolga volt a burgonyás zsák meglátogatása. Alig két falatot evett. Később is csak egy-egy falatot kaptak. Ez még nem árt nekik. A keményítő miatt nem szabad egyébként adni nekik. És inkább újburgonyával kell őket kínálni. A "régi" krumplit meg sem eszik.

    VálaszTörlés