2012. november 28., szerda

Jó Tudni --> Ecet és a ketrec alja

Én személy szerint nem szeretek vegyszereket használni a malacok felszereléseinek tisztításához. Az etetőtálakat naponta, az itatókat 4-6 naponta szoktam alaposan átmosni.
De minden nap, mindegyiket ellenőrzöm, hogy tiszta-e. A ketrec aljának takarítása nem egy egyszerű feladat. Méghozzá azért, mert a malacok vizelete elkerülhetetlenül kimarja a műanyagot. Főleg, ha valaki nem takarít rendszeresen.

Azonban, mint ahogy mindenre, erre is  van megoldás. Ami minden háztartásban fellelhető, ez pedig az ecet.
Én rendszeresen lemosom ecettel a ketrec alját, most pedig a kifutóban az alomtálcát. Így nem nagyon vannak vizelettől kimaradt foltok. De azért meg tudom mutatni a különbséget ecetes lemosás előtt és után. 
(ecetes mosás előtt)

(ecetes mosás után)

A takarítás végére csupán egy makacs vizeletes folt maradt. De a következő ecetes takarítás után ez is el fog tűnni.

Nem kell mást tennünk, mint a ketrec aljára önteni egy kis ecetet és várni. Esetünkben én 20 percet vártam, majd egy szivaccsal még kicsit sikáltam az alját, (nem kell erősen, csak annyira, mint egy hétköznapi mosogatás alkalmával) vízzel pedig kiöblítettem. Száradás után pedig nagy valószínűséggel vége a vizeletes foltoknak.

5 megjegyzés:

  1. Így van, az ecet a legjobb, mert nem tartalmaz semmilyen káros anyagot a malacokra nézve. Gyönyörűen lehet lemosni vele még a fát is, egyik bejegyzésemben mutattam is, hogy milyen szép, szinte fehér színű lesz tőle, a sárga pisis után. Most a bújók kimosására is kaptam egy nagyon jó tippet. :)

    VálaszTörlés
  2. Emlékszem még a bejegyzésre. Néha a természetes módszerek célra vezetőbbek, mint a legújabb vegyszerek.

    VálaszTörlés
  3. Én is ecetes vízbe áztatom a fát, ha már nagyon pisifoltos. De a degupisi nem könnyen adja magát, azt rendesen sikálni kell körömkefével. :)

    VálaszTörlés
  4. Ezek szerint az ecet másoknál is meghozza az eredményt.
    A degu nem rágja nagyon a fát? Nem lesz baja az esetes fa pusztításától?

    VálaszTörlés
  5. Bocsi, hogy csak most válaszolok... :)

    Miután kimostam kiteszem vagy a napra vagy a radiátorra és így kiszárad belőle minden víz és ecet is. De mivel az természetes anyag, ezért nem lesz bajuk, ha rágják, ezért is nem vegyszerekkel takarítok náluk. :)

    VálaszTörlés