2013. január 11., péntek

Elválasztva

Tegnap este a fürdetés követően már külön választottam a két malacot. Nem biztos még mindig, hogy Gizmónak mi baja van. Fürdetés után viszont mind a ketten tiszták voltak, tehát volt értelme az elválasztásnak. Picúr került a felső szintre, Gizmó pedig az alsóra.
Eleinte nem tetszett nekik a dolog. Picúr minden áron le akart jutni a lépcsőn, amit most nem talált. Gizmó pedig egy darabig az alsó szinten körözött, nem értette, hogy hol van a legjobb barátja. De talán még nem késtem el és nem fertőzik oda-vissza egymást.
A nagy bevásárlást a mai napra időzítettem, és most nem csak a megszokott dolgokat sikerült beszerezni. Vettem vigaszdíj gyanánt nagyon finom MultiFit Twizzy Farm szénát. Van benne réti fű, körömvirág-virágzat. Gondoltam, hogy tetszeni fog nekik. Kaptak is belőle, nemsokkal azután, hogy hazaértem. 



A doki szerint gombával állunk szemben, de a biztonság kedvéért vettem a malackáknak atka fertőzésre SH-Rodemectin-t. Ha szükség lesz rá, akkor használni is fogjuk. 

De nagyon remélem, hogy nem lesz rá szükség, mert Gizmó e nélkül is rendbe fog jönni, Picúrka pedig nem kapott el semmit. 
A használati utasításon nem olvastam olyat, hogy egészséges malacka ne kaphatna belőle.
Az elkövetkezendő napokra nagyon hideg időt ígérnek, és nem szeretném többet utcára vinni őket. Eddig megúsztuk a megfázást, de az ördög nem alszik. És nem akarom megkockáztatni, hogy megfázást, vagy tüdőgyulladást kapjanak. Így, ha szükséges a spot on használta, akkor használni is fogjuk. És csak bízni tudok abban, hogy nem lesz belőle baj. 

Szerintem még pár napot várunk, mielőtt rájuk cseppentjük. Gizmó hátán ugyanis ma reggel apró szőrszálakat fedeztem fel, ott ahol eddig kopasz folt volt. Az orrán a fehér valami elkezdett bebarnulni. Ugye, ez már a javulás/gyógyulás jele?!

4 megjegyzés:

  1. Igen, valószínűleg a gyógyulás apró szőrszálai. :)

    VálaszTörlés
  2. Az én meglátásom szerint már kisebb a kopasz terület a hátán és mintha az orrán is kisebb lenne már a fehér valami.

    VálaszTörlés
  3. Szerintem ez már jó jel, de még ne kiabáljuk el. :) Én úgy tudom, hogy az SH-Rodemectin-t megelőzésre is lehet használni, szóval semmi baja nem lesz a malackának, ha az előírtaknak megfelelően történik az adagolása. Mielőbbi gyógyulást!

    VálaszTörlés
  4. Köszi.
    Csütörtökön még vár rájuk egy fürdés, de utána szerintem rájuk cseppentem. Most már nem várok tovább. A védettségük meglesz, ha valami van bennük.

    VálaszTörlés