2013. január 17., csütörtök

Pancsi...újra együtt...

Ma délután ismét megfürdettem mindkét malackát.
Először Picúr fürdött egy nagyot. Neki ez volt még csak a második fürdése. Tehát őt még a jövő héten még egyszer majd meg kell fürdetni a biztonság kedvéért.


Anya vállalta, hogy viszonylag szárazra törli a szőrét a kis hölgynek. Addig én a kifutóban a felső szintet (ahol egy hétig éldegélt) kitakarítottam, lemostam ecetes-vizes keverékkel, és száradni hagytam.

Majd következhetett Gizmó fürdetése. Volt mit lemosni róla. A krém elég rendesen ráragadt az apró kicsi szőrszálakra. Az ő szárazra törlését öcsi abszolválta. 

Végül száradásukra még rásegítettem én is törölgetéssel és az utálatos hajszárítóval.





Visszakerültek anya, ill. öcsi ölébe simogatásra és egy kis uborkát is kaptak. Amíg ők élvezték a kényeztetést, addig én ki tudtam takarítani, le tudtam mosni Gizmó helyét is. 
Tiszta takarókat, friss tiszta forgácsot és szénát kaptak, elmosogattam az etetőket, itatót. Miután végeztem a takarítással, a malackák pedig megnyugodtak, következhetett egy kis atka elleni védelem. 

A múlt héten pénteken vásárolt sh-rodemectin cseppekkel kezeltük őket. A használati utasítás és a net is azt írja, hogy 250 grammonként egy csepp az optimális adagolás. Vagyis egy kb. 1 kilós állatnak négy csepp egészen biztos, hogy kell.  Gizmó négy cseppet kapott (14.. gramm), Picúr pedig hármat (11.. gramm). Nem vállaltuk be a teljes dózist, mert nem akarunk túladagolást. Már ennyi csepp után is javulást kell látnunk, ha jó szerrel kezeljük őket. 

Ha még sem atka okozza a gondokat, remélem nem tettünk rosszat azzal, hogy mégis csak kezeltük őket a cseppekkel. Viszonylag hamar ki kell derülnie, hogy jó döntést hoztunk-e. 
Most pár napig még fokozottabb figyelmet igényelnek, hogy mutatkozik-e mellékhatás
- nyálzás, izomremegés, gyakori bélsár- és vizeletürítés. 

Mivel most már mind a ketten védettek, Gizmó gyógyulásnak indult, amit nem szeretnék elkiabálni, és úgy láttuk, hogy Picúrnak nincs baja, ezért a malackák ismét együtt tölthetik napjaikat. 

Ami Gizmó állapotát illeti:
- a szőr kezd nőni a hátán, 

- az orrán a kisebbik fehér pötty sokkal kisebb lett, és az én meglátásom szerint a nagyobbik pötty is kezd végre összemenni. 

Már a fürdetést és száradást követően élvezhették egymás társaságát. És szabályosan látszott rajtuk, hogy örülnek a viszontlátásnak. Gizmó udvarlásba kezdett, körözött Picúr körül, a kicsi lány pedig nyalogatta Gizmó fülét. Ilyet még nem is láttam. Amint visszakerültek a helyükre, közös szénázásba kezdtek, majd egymás mellé feküdtek aludni. 

Köszönjük a segítséget!

3 megjegyzés:

  1. Ez jó hír!Gizmó és Picúr is nagyon aranyos!<3

    VálaszTörlés
  2. Remélem, most már végérvényesen fellélegezhettek! Öröm ilyeneket olvasni! :)

    Egyem a szívét kis Picúrnak, hogy meg van illetődve mind a hajszárítótól, mind a fürdetéstől. A legényke viszont tényleg elég jól tűri a dolgokat, talán még játéknak is fel tudja fogni. Elég erőteljesen magyaráz valamit, és a hangból ítélve ez nem panaszkodás. ;)

    Persze, hogy örültek egymásnak, hiszen nagyon jó barátok, sőt még a szerelmet is megkockáztatom. :P

    Nálunk Pamacs is megnyalogatta olykor Mézi fülét, de köztudott, hogy ők nagyon oda meg vissza voltak egymásért...

    VálaszTörlés
  3. Én is örök, hogy jobban vannak. És, bár eddig sem vakaróztak a természetesnél többet. De mintha most még annyit sem vakaróznának.
    Ráadásul Gizmó most már odajön, odadugja a fejét és várja simit. Egy jó ideje már nem nagyon jött oda simit kérni. Szóval tényleg javulunk.
    Ilyenkor jön rá az ember, hogy mennyire szükségük van a fajtársukra. Eddig is tudtam, hogy az a jó, ha ketten vannak, vagy még többen. De most 1000 százalék, hogy társsal szép az élet.

    VálaszTörlés