2013. január 22., kedd

Pellet- próba

Vasárnap elmentem a kedvenc boltomba és jól bevásároltam forgács ügyben. Most egy darabig biztos, hogy elég lesz. 
De megszokott forgács mellé, most vettem pelletet is. Eddig kicsit tartottam a használatától, de aztán próba szerencse alapon vettem egy csomaggal. Azért, csak eggyel, mert ha  nem válik be, akkor nem adtam ki rá pénzt feleslegesen. 
Most úgy néz ki a sorrend, hogy újságpapír- fa pellet- forgács. Az ötlet Mutu-tól származik és bízom benne, hogy nekünk is be fog válni hosszútávon ez az almozási rendszer. 
Most takarításnál kivételesen a helyükön maradtam a malackák, nem tettem le őket a földre sétálni, mert már este volt, készülődtünk a vacsorához. 
Amint letettem a pelletet, Picúrka volt az első aki tüzetesebben is megvizsgálta az újdonságot. 
Gizmó egy pár másodpercig csak figyelt, aztán ő is bemerészkedett és jobban szemügyre vette a pelletet. Drágaságom azt gondolta, hogy ez ennivaló és próbálta megenni. De nem volt túl jó íze. Csak nézett rám, hogy mit adtam én neki enni, hát ez valami szörnyű. 
Próbáltam elmagyarázni neki, hogy ez nem ennivaló, még várni kell kicsit a vacsira. Kitessékeltem a pelletről és gyorsan szórtam rá forgácsot. Ekkor már mintha senkit nem érdekelt volna, hogy szabad a bejárás a forgácsos területre. Gizmó kívülről nézegette a kedvenc helyét, próbált legalább a finom szénából csipegetni. 
Picúr ennél azért bátrabb volt és győzött a szomjúság. Ő volt ugyanis az első, aki rá mert lépni a forgácsra. 
Na, nem maradt sokáig a forgácson, jobbnak gondolta, ha dolga végeztével inkább a friss szénát eszegeti. 
Gizmónak még ennyi bátorsága sem volt. Ő úgy vélte, itt az ideje egy kicsit elvonulni a sarokba, az ágyikójába. Ott biztos nem bántja majd a csúnya új alom. 
De a friss széna illata csábítóbbnak bizonyult, mint az ágyikóban pihenni. És egyébként sem hagyhatja, hogy Picúr egye meg az összes szénát. 
Meg aztán a forgácsos oldal a kedvenc alvóhelye, innen jó a szénát csipegetni, még akkor is ha most kicsit más érzés rajta járkálni. 
Szerintem sikerült elég vastag forgácsréteget tenni a pellet tetejére, de biztos, hogy más érzés rajta mozogni. De szerintem hamar meg fogják szokni. 

Kíváncsi vagyok, hogy mennyi ideig tart ki az az almozási rendszer. Ha beválik, akkor még a hét vége felé, még egyszer elmegyek a boltocskába, és veszek még pelletet. 

2 megjegyzés:

  1. Míg a forgácsot jól ismerik, addig gondolom pellettel most találkoztak először, vagy nem olyan gyakran raktál alájuk - ezért érdekelhette őket. Enni egy időben Mézi is megpróbálta, de aztán rájött, hogy sokkal jobban jár a szénával. Tapasztalatból mondom, hogy imádják a forgácsot (szanaszét szórni is), örömmel nyúlnak el benne, Pamacs valóságos mesterlövész bunkert alakított ki magának. Próbáltam lefotózni a helyét, de a kép sajnos nem adja vissza, na meg ahhoz még béna a kezem.

    Mi 13-án almoztunk utoljára, azóta bent van ugyanaz (tehát majdnem másfél hete), és még mindig jó, pedig rengeteget isznak, és ezáltal pisilnek is.

    Remélem nektek is hasonlóképpen fog beválni!

    VálaszTörlés
  2. Igen, pellet most először került alájuk. Jó vastagon van a forgács, azt hittem nem fogják kivadászni a pelleteket. De Gizmó új és legjobb szórakozása, hogy kiszedi a pelleteket, meg próbálja megenni, de nem ízlik neki, ezért a nem forgácsos oldalra rakja ki. Én pedig pakolhatom vissza.
    Eddig tetszik a pellet. Ahol vizeletes lesz, ott porrá esik és csak ki kell azt a részt markolni és minden mehet tovább.
    Tényleg jó.

    VálaszTörlés