2013. november 27., szerda

Imádják a szőlőt

Valahol azt hallottam/olvastam, hogy a mag számukra mérgező, ezért nem lehet nekik szőlőt adni. De meg nem tudom mondani, hogy már ki mondta ezt nekem, vagy hol olvastam. Éppen ezért nem is kaptak szőlőt, nem volt nekem hangulatom minden egyes szőlőből kibogarászni a magot, a malacoknak pedig nem akartam rosszat, azzal, hogy maggal együtt adom oda nekik a szőlőt.

Tavaly próbáltam meg először azzal, hogy a malacoknak szőlőt adtam. Akkor is ezekkel a nagyobb szemű szőlőket kezdtünk, amiket félbe vágtam és kiszedtem azt a pár magot. Miután láttam, hogy mennyire ízlik nekik már nagyobb lelkesedéssel magoztam ki a szőlőszemeket. J

De mire én rávettem magamat a szőlő adására, addigra már vége is lett a szőlő szezonnak, így nem sok alkalmuk volt e csemegéből falatozni.

Idén aztán idejében észbe kaptam, hogy hoppá szőlőt is ehetnek, ráadásul nagyon finom, nagy szemű, húsos szőlőt sikerült nem egyszer szereznem. Úgyhogy megint nekiálltam magozni a szőlőszemeket. Idén már Gizmó és Picúr mellé, Lola és Lilike is csatlakozott a szőlőt csemegéző malackáimhoz.

A két új malackánál is nagy sikert aratott a szőlő. Annyira, hogy egymás szájából szedték ki a szőlőszemeket.

Tudja valaki, hogy igaz-e a hír, hogy a tengerimalac számára mérgező a szőlő magja? Meg eszi-e egyáltalán a malac a szőlő magját? Vagy esetleg kiköpi, kikerüli?


A paradicsomnál meghagyják a belsejét, a magos részt néha és csak a húsát eszik meg. Talán a szőlőt is meg tudják így enni. 

2 megjegyzés:

  1. Én úgy tudom, nem mérgező a szőlő magja, de mindig ki szoktam szedni, nehogy a fogukba ragadjon.

    VálaszTörlés
  2. Mivel jobb az óvatosság, bármi is legyen a háttérben, inkább kimagozom a szemeket. Imádják, akkor pedig miért ne ehetnék. :D

    VálaszTörlés