2013. december 14., szombat

Felháborító hirdetés

Azzal hívott fel a barátnőm, hogy Szöszi és Foltos fényképe fent van az egyik hirdetési oldalon. 
Először azt hittem, hogy viccel velem, de aztán megnéztem a hirdetést és valóban az én volt két malackámat árulja valaki, mintha az övé lenne. Holott a NŐSTÉNY és a HÍM tengerimalac is jó két éve szerető gazdinál van. Tavaly még képet is küldött a két gazdi a malackákról.  Szóval aligha lenne eladó a két malacka, főleg, hogy már nem ilyen kicsik. 


Ha már valaki el akarja adni a malacait vegye már a fáradtságot és töltsön fel róluk normális képet, ne pedig egy másik oldalról lopott képpel hirdessen. Az még egy dolog, hogy a kép sem a sajátja, de azon legalább látszik, hogy melyik oldalról szedte le. 

Kétlem, hogy ez a hirdetés valós lenne. Ha pedig mégis van alapja, vagyis van két saját malaca, ami eladó, akkor nagyon tudom őket sajnálni, hogy ilyen gazdájuk van és jobb is ha máshoz kerülnek. 

A régebbi képeket majd apránként fogom felcímkézni, de az biztos, hogy most már csak olyan képet rakok fel, amin van címke. Javaslom, hogy mások is ilyen képeket használjanak, megelőzve a lopást. 

Még egy levelet is írtam a hirdetőnek. Csak, hogy tudja, hogy lopásnak minősül, amit művelt. 

Szia!

Nem tudom, hogy ilyen jogon raktad fel a két malacról ezt a képet, de, amit tettél az lopásnak minősül. Ez a két malacka ugyanis nem, hogy nem eladó, de nem is a tiéd. 

Bemutatkoznék, ha már így összehozott minket a sors. Kitti vagyok és éppenséggel az én két malacomat hirdeted sajátodként, bár nem tudom ilyen jogon. 

Gondolkozz már, mielőtt cselekszel, vagy legalább nézz utána jobban, hogy mit hirdetsz. Ez a két malac ugyanis 2011-es születésű és már régen el lettek ajándékozva barátoknak. 

Javaslom, hogy a hirdetést szedd le, és máshova se rakd fel az én képeimmel. A feljelentés megindult ellened lopás ügyében. 

Üdv: a két malac tulajdonosa. 

Kíváncsi vagyok a válaszára, ha egyáltalán lesz neki. 

4 megjegyzés:

  1. Megdöbbentő, hogy milyen emberek vannak, pedig sajnos nagyon sok az ilyen! :(
    Szerencse, hogy észrevettétek, és jó ötlet, hogy írtál neki, bár akinek vaj van a füle mögött az általában nem szokta vállalni a tetteit.
    Már én is felcímkéztem az összes képünket a blogon és a facebook oldalunkon is, mert sajnos Magyarországon nem divat a mások tulajdonának tisztelése. Amerikában pl. mindenhol megadják a forrást, de ez a hirdetés teljesen más tészta. Ilyen ott nem sűrűn fordul elő.
    Nem tudom, mi volt a célja az illetőnek, hogy egyáltalán valóban vannak-e malacai, de előbb utóbb az esetleges új gazdi számára úgyis kiderült volna az igazság. Tény, hogy veled szemben sem volt túl korrekt, amikor úgy döntött, hogy lelopja a fényképedet, és sajátjaként hirdeti meg.
    Helyesen cselekedtél, jól tetted, hogy írtál neki, és kíváncsian várom a fejleményeket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eddig naivan azt hittem, hogy nem viszi el senki a képeinket. Ha valakinek van saját malaca, amit szeretne eladni, akkor miért kell más képé feltenni? Ha meg nincs, akkor miért szórakozik? Ez egy rejtély számomra? Ha meg mégis van malaca, csak nem akart vagy nem tudott képet feltenni róla, akkor miért másét tette fel? Maradhatott volna kép nélkül is a hirdetés.
      A fejleményekre én is kíváncsi vagyok. Bár aligha fog reagálni bármit is.

      Törlés
  2. Hát ez tényleg felháborító!
    Az én képeimet is lopkodják szépen, azóta én is védem. Egy egész cikket írtak a kék degukról az én képimet használva fel, semmi szó vagy link a blogomról. Lili a csőben, a nálam született kisbabák... nagyon haragudtam az illetőre és én is írtam neki egy hozzászólást, hogy legyen szíves kiírni, hogy honnan szedte a képeket. Mindez áprilisban történt, azóta se válaszolt, vagy tette volna ki a linket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A te eseted még bosszantóbb, mint az enyém. Még én sem kaptam választ. De nem is bízom benne. Aki ilyenre képes, nem fog elfogadható indokot mondani, hogy miért tette. Ha egyszer már ellopta a képeidet vagy az írásodat nem fogja törölni.

      Törlés