2013. december 27., péntek

Karomvágás vendégekkel

Éppen elterveztem, hogy a  hétvégén levágom a malacaim karmait, amikor is felhívott a barátnőm Mazsola gazdája, hogy mikor tudok átmenni és levágni a malacka karmát. Persze másról is szó esett a telefonbeszélgetés alatt, de ez volt a közös hétvégéhez vehető út. Ha nem mondja, hogy karmot kéne vágatni Mazsinak, akkor nem találkozik a négy malac egymással. 

Először Picúr karmait vágtuk le. Végre meg tudtam mutatni Mazsi gazdijának, hogy hogyan és mennyit lehet alapvetően levágni egy tengerimalac karmából. Úgy, hogy közben nem vágunk bele az érbe és nem marad túl hosszú sem a karom. Azért Picúrra eset először a választás, mert ő a nyugodtabb Lilihez képest, ráadásul fehérek a karmai, jól látszik benne az ér. 

Majd Lilike karmait rágtuk le, akinek szintén minden karma fehér, bár ő már kevésbé viselte jól a procedúrát. Sokkal többet mocorgott, elhúzta a lábát, és visított, mintha nyúzták volna. Persze nem esett bántódása. A produkció alatt láthatta Mazsi gazdija, hogy hogyan lehet egy félénkebb malacka karmait is levágni.

Majd sorra került Gizmó is, akinek minden karma fekete és kicsivel hosszabb is, mint a lányoké, de éppen hogy. Gizmónak egy hangja sem volt az egész karomvágási procedúra alatt. Végig nagyon ügyesen viselkedett.

Mind a hárman kaptak egy-egy szelet uborkát, sok-sok simogatást, aztán letettem őket a földre szaladgálni. Volt ám nagy öröm, mert télire le lett téve a szobába a parkettára egy szőnyeg, hogy ne legyen olyan hideg a malacok talpa alatt a föld. Nem szeretném, ha megfáznának, felfáznának.

Amíg Gizmó, Picúr és Lili a a földön szaladgált, addig Mazsi gazdája felkészült arra, hogy ő is megpróbálkozzon a karomvágással. Mazsi hátsó bal és mellső bal karmait én vágtam le, a gazdi pedig a hátsó jobb és mellső jobb karmokat. Muszáj neki is megtanulni, hogy hogyan lehet helyesen levágni a malacka karmait.

Ez jobbára ment is a gazdinak, a hátsó lábaknál bátrabb volt, az elsőknél már kevésbé. Ezt pedig Mazsi is megérezte és sokkal többet, jobban mocorgott, hisztizett. De kis segítséggel azokat is sikerült levágni.

Mazsika találkozhatott Lilivel, volt egy kis morgás, szaglászás, de nem engedtük őket össze, csak egy futó találkozás volt. Mazsika is kapott uborkát és persze ő is volt egy kicsit ölben, aztán visszakerült a szállítódobozába, kicsit még beszélgettem a gazdival, majd elindultak hazafelé.

2 megjegyzés:

  1. Nekem sajnos nem megy egyedül a karomvágás, pedig már jó párszor tettem rá kísérletet. Nagyon mocorognak, pörögnek, forognak, képtelenség akár egy darab karmot is levágni nekik, mikor jó magam vagyok. Néha még akkor is képesek kiszabadulni, ha két kézzel fogom őket, hihetetlen, milyen erejük van!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyszer majd megpróbálok csinálni egy videót, ahol látszik, hogyan vágom le nekik. De erre nem most fog sor kerülni. De nem egyszerű egyedül csinálni.

      Törlés