2013. december 15., vasárnap

Mit ehetnek a malacok? - Cukkini próba

Van nekünk egy kis füzetünk, amiben minden fontos benne van, amit tudni kell/ lehet a malacokról. Jó ideje nem vettem már elő, főleg nem olvastam bele. Még Lili és Lola érkezésekor gyorsan beleírtam a nevüket, és az akkor mért súlyukat, aztán el is tettem a fiók mélyére. De most valamiért megint előkerült, és ha már a kezemben volt és akadt is egy kis időm, akkor átlapozgattam.

Nézegettem, hogy mit ehetnek a malacok, mivel lehetne bővíteni az általuk szeretett zöldség, gyümölcs listát. Olyan zöldség vagy gyümölcs kellett, amit még sosem kóstoltak, valamennyire szezonja van és nagy valószínűséggel meg fogják enni.

Gyümölcs nem nagyon volt, amit szívesen adtam volna neki. Mandarin, narancs, alma, szőlő, banán ezeket mind eszik. Szóval maradtam a zöldségek, de mégis mit kaphatnának?

Végül a cukkini mellett maradtam. Vettem egy kisebb darabot, vágtam belőle 3 vékony szeletett és megkínáltam vele a malackáka.
Azt tudtam, hogy Gizmónak teljesen mindegy, hogy mit adok, úgy is meg fogja enni. Ő aztán tényleg mindenevő malacka. Szóval először őt kínáltam meg az újdonsággal, abban a reményben, hogyha ő megeszi, akkor majd a többiek is megkóstolják.
Gizmó elvett egy szeletet, békességben elfogyasztotta. Aztán megjelent Picúr is, megszaglászta, hogy mi van a kezemben, óvatosan elhúzta a maga részét és elkezdte eszegetni. Félúton ott is hagyta, annyira nem jött be neki ez a zöldség. Gizmó persze vállalta, hogy majd ő megeszi Picúr részé is, nehogy már kárba vesszen. Lilike is felébredt, lejött az emeletről, megnézte mit eszik Gizmó, rám nézett majd elszaladt. Hiába nyújtottam neki a cukkinit, ő köszönte szépen nem kért ebből. Nem is erőltettem tovább a dolgot. Ha nem kéri, hát nem kell megenni.
Azt már említettem, hogy Lili igen kevés dolgot eszik meg. Szóval ez sem lesz a kedvence.

Kedvező élettani hatása
A cukkini 95%-a szöveti víz: kiválóan pótolja a szervezet vízszükségletét. Sokféle ásványi anyagot (mangán, kálcium, magnézium, kálium, réz, foszfor, cink) és vitamint (A, B1, 2, 6, 9) tartalmaz. Folsavban és élelmi rostban gazdag.
Antioxidáns anyagai révén kimutatható módon csökkenti a káros sejtmutációk előfordulását. Enyhe hashajtó, gyulladásgátló és vértisztító.
Béta-karotin és C-vitamin tartalmánál fogva védi az érfalat. Csökkenti az asztma, a csont-ízületi és a reumatikus gyulladások kockázatát. Csökkenti a prosztata problémák esélyét.

2 megjegyzés:

  1. Még mi sem próbáltuk eddig, de jó ötlet! :) Kíváncsi leszek, hogyan fogadják majd.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A helyzet továbbra is változatlan. Gizmó imádja, Picúr eszegeti, Lili pedig hallani sem akar róla. Elveszi ugyan a többiektől, de aztán ott is hagyja a sarokban. Majd egyszer talán. :D

      Törlés