2012. augusztus 25., szombat

Kitűző és új falvédő

kedvenc állatom a hörcsög, ha rálépek szörcsög
A barátnőmtől kaptam ezt a kitűzőt. Bár a hörcsög, esetünkben tengerimalac, de ettől függetlenül tetszik,és örülök, hogy gondolt rám. Fel is tűztem gyorsan a malackák rezidenciájára. 

 A falvédőt anyutól kaptuk ajándékba. Csak úgy, kérés és alkalom nélkül. Tetszik, kis virág mintás, és pont akkora, amekkora nekünk szükséges. 
Régóta terveztem már, hogy keresek egy másik anyagot a régi helyett. Mert ki kellett már mosni és én már kicsit untam azt a mintát. Bár malackáék nem nyilatkoztak, hogy mi a véleményük, az újabb változtatásról, remélem tetszik azért nekik. :)
Kicsit feldobja a kifutó hangulatát és a szoba is szebb lett tőle. Kell a változatosság. Picúr lehet, hogy elsőre kétségbe lesz esve, hogy itt már megint mi történt, Gizmó pedig valószínű, hogy megrágcsálja majd. 

9 megjegyzés:

  1. Hű de szép az a falvédő! Tényleg feldobja a kifutót a vidám színeivel. Jaj, annyira tetszik a rezidenciátok. :)

    VálaszTörlés
  2. Amint megláttam ezt a szép anyagot, rögtön az jutott eszembe, hogy ezt fel kell raknom a malackáknak.
    Amikor megálmodtam a kifutójukat, valami hasonló kép élet a fejemben. Csak biztonságosabb kivitelben.
    Amit szerettem volna nekik építeni, az nem teljesülhet úgy tűnik, úgyhogy marad egyenlőre ez. De egyszer talán majd a másik álmom is valóra válik. Nem tudom ismered-e, de én c&c rácsokból szeretnék majd egyszer kifutót csinálni nekik. Azonban ezek a rácsok nem léteznek Magyarországon.
    Ha sikerülne ezeket a rácsokat beszerezni, nem csak nagyobb, de világosabb, jobban variálható helyük lenne.
    Nem kéne azon aggódni, hogy a fa tönkremegy a vizelet miatt.

    VálaszTörlés
  3. Nem ismerem azt a fajta rácsot, de biztos jó. Nem lehet külföldről rendelni? Vagy úgy nagyon sokba kerülne?

    VálaszTörlés
  4. Tavaly karácsonykor már írtam egy bejegyzést. DE akkor nem jött össze a dolog végül.
    http://kettengerimalac.blogspot.hu/2011/12/mit-szeretnek-jezuskatol.html#more
    Lehetne rendelni szerintem bár nem tudom, hogy szállítanak-e egyáltalán Magyarországra vagy sem. De biztos, hogy többe kerülne a szállítás mint maga a rácsok. Hiszen repcsivel jönne, nagy távolságról, ráadásul van vagy 5-6 kiló a csomag.

    VálaszTörlés
  5. Ilyesmiről álmodozom én......
    https://www.google.hu/search?num=10&hl=hu&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1241&bih=740&q=c%26c+cage&oq=c%26c+cage&gs_l=img.3..0i19l4j0i5i19l4.512.4686.0.4874.15.12.3.0.0.0.351.1109.10j1j0j1.12.0...0.0...1ac.2JAQPq1Qe90
    Ha már ez sikerülne, akkor sokkal jobb helyük lenne....
    http://www.google.hu/imgres?num=10&hl=hu&biw=1241&bih=740&tbm=isch&tbnid=D3Max-Pd9yUATM:&imgrefurl=http://www.guineapigcages.com/photos/showphoto.php%3Fphoto%3D14294%26cat%3D544&imgurl=http://www.guineapigcages.com/photos/data/544/medium/Funky_Girl_21767.JPG&w=600&h=450&ei=WG87ULyhD4rZtAamjICQDg&zoom=1&iact=hc&vpx=114&vpy=144&dur=708&hovh=194&hovw=260&tx=179&ty=133&sig=107767873484233888407&page=1&tbnh=124&tbnw=165&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:0,s:0,i:72

    VálaszTörlés
  6. Hát igen, látom hogy ez sajnos nem megoldható, pedig igazán gyárthatnának ilyesmit nálunk is, vagy valahogy behozatni. Nekem is tetszik ez a ketrec, de azt hiszem, mi maradunk a fa kifutónál. Ez direkt erre a célra lett elkészítve, és sok helyet lehet vele spórolni. A malackák is jól érzik benne magukat. :)

    VálaszTörlés
  7. De gyönyörű lakhely!Én még csak most fogom kiválasztani a 2. lakosztályt de
    ezt látva lehet hogy saját készítésű "ketreccel" is megpróbálkoznék.Leírnád hogy hogyan készült?

    VálaszTörlés
  8. Szia Csenge!
    Köszönjük, hogy bekukkantottál hozzánk!
    Először azt kell eldöntened, hogy mennyi pénzt szeretnél a leendő lakhelyükre költeni. Én úgy csináltam, hogy kiszámoltam mekkora helyet (szélesség, hosszúság, magasság) szeretnék nekik biztosítani, majd elmentem egy pár boltba, megnéztem, hogy az elképzelésemnek melyik felelne meg, mennyibe kerül. Aztán benéztem pár barkácsboltba, kiszámoltam, hogy a faanyag mennyibe fog kerülni, ha abból készül a kifutó. És arra jutottam, hogy fából sokkal olcsóbb, és olyat építhetek belőle, úgy variálhatom, ahogy én szeretném az elrendezést.
    Ha fából készíted nagyon oda kell figyelnek a higiéniára, mert a fa hamar elkoszolódik és elszaporodhatnak a bacik. Ha pedig a malackák sokat rágcsálnak, biztosítani kell nekik sok-sok szénát vagy más rágcsálnivalót, különben elég hamar elfogyasztják a kifutójukat.
    Két emeletet csináltam egyet jobbra, egyet pedig balra. Vettem egy nagy 80x80 cm-es, 2 cm vastag falemezt, ezt félbe vágtam. Ebből lett a jobb ill. bal olad. Ehhez vettem kisebb kb. 3 cm vastag 35 cm magas vékony céleket (12-14 db). Két-három szöggel hozzárögzítettem a léceket a faanyaghoz, majd a pár szár forintért vásárolt vékony, sűrű szövésű szúnyoghálóval körbevontam a fát.
    Az ajtó pedig fékony funér lemezből van a két szélső léchez rögzítve. Ezt csak le kell akasztani a szögről és kényelmesen hozzá lehet férni a malackákhoz.
    Én azért így csináltam meg a kifutójukat, mert ha később nagyobb helyre akarom őket költözteni, akkor az emeletek megmaradhatnak, és csak szélesebb, hosszabb, nagyobb funér lemezt kell venni az ajtó helyére.
    Elkiabálni nem akarom, de eddig még nem sikerült egyiknek sem megszökni, elég biztonságosra sikeredett a lakhelyük.
    Ha tetszik az oldal, szeretettel várunk vissza.

    VálaszTörlés
  9. Úúúúúúúúúú, olyan kitűző nekem is kell!!! :D Hol vette barátnőd, nem tudod véletlen? :D

    VálaszTörlés