2012. augusztus 11., szombat

Új alomtálca


Jó ideje gondolkozom azon, hogy venni kéne malackáéknak egy tengerimalac wc-t (lehet, hogy nem így hívják), hogy ne kelljen mindenhova macskaalmot és forgácsot tenni, csak abba a tálcába. Szépen fokozatosan leszűkítettem a helyet, ahol alom és forgács van, így jobbára már csak oda sikeredik a vizelet ürítés, a kakibogyók, meg szerteszét. De ez utóbbit csak naponta össze kell seperni. Végül eljutottunk oda, hogy már csak a ketrec egyik felében van almos-forgács. A másik felében/háromnegyedében már filc anyagot tudok használni. 
Egyre jobban érett bennem, hogy a fenti képet/látványt valahogy szebbé, higiénikusabbá varázsoljam. Ezért kellett volna a tengerimalac wc. De nem hiszem, hogy a malackák rendeltetés szerűen használnák, mert ahhoz elég kicsi, hogy pont oda sikerüljön bele találniuk ha pisikélni kell nekik. 

Marad tehát a saját kezűleg való elkészítés. Kartondobozt megfelelő méretőre vágtam, összeragasztottam, bevontam vastag kukás zsákkal, aztán vízlepergetős fehér linóleum darabbal vontam be. 

Viszonylag hamar elkészültem vele. Már csak újságpapírt, macskaalmot és forgácsot kellett belehelyezni, betenni a helyére, és már birtokba is vették malackáék. 
újságpapír, tetejére macskaalom
következő réteg a forgács
új alomtálca a helyén
Gizmó már birtokba is vette, meg is rágcsálta
Nekem személy szerint nagyon tetszik, könnyebben takarítható, higiénikusabb, szebb. Gizmó is hasonlóan gondolkodhatott. Reméltem ugyanis, hogy pár órácska erejéig még nem rágja meg senki, Gizmó viszont azonnal ellenőrizte, hogy ehető dologról van-e szó. Gyorsan megrágta kicsit. De szerencsére sokkal érdekesebb volt számára, hogy végre az alsó szinten is lehet szénázni és micsoda kényelmes forgácságya van. Belehuppant és el is terült benne. Picúrnak esélye sem volt kipróbálni, Gizmó kitúrta belőle. 
Eltelt azóta kicsit több, mint egy hét, mióta birtokba vehették, ez idő alatt már volt pár kisebb takarítás is. Nem hordják szét végre a forgácsot, nem kell az összes forgácsot és almot kidobni a szemétbe, csak azt a területet cserélem, ahol pisis lett a forgács. 
Ez most így nagyon remek, nekik is és nekem is megfelel így ahogy van. Nem csak szebb, de  gazdaságosabb megoldás, mint az összes almot kidobni. 

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szuperül megcsináltad házilag a malac-wc-t! Én múltkor boltban néztem hasonló tálcát, de az műanyagból volt, és egyik rövid oldala volt a bejárat, ami direkt úgy volt megoldva lejtősen, hogy ne tudják kihordani a forgácsot. A lényeg, hogy előbb-utóbb nálunk is lesz bent egy ilyen.

    VálaszTörlés
  2. Könnyű takarítani, higiénikusabb, nem hordják szét a forgácsot. Jobbára sikerül beletalálniuk. Az ürülés még nem megy bele mindig, de a vizelet nagyjából oda sikerült. Persze néha mellé céloznak, de nem lesz pisis az egész kifutó. A cél nem a szobatisztaság volt, hanem, azt, hogy ne legyen minden pisis, mert a fa rendesen beszívja a folyadékot.

    VálaszTörlés
  3. Hát igen, ez az egyetlen bajom nekem is a fa dolgokkal. Kíváncsi vagyok, majd hogy fogadják az enyémek a malac-wc-t. :D Na meg mennyi idő lesz megszokni nekik, és mennyire veszik majd igénybe. Erre majd lehet, hogy csak két hét múlva kerül sor, de mindenképp lesz majd belőle egy bejegyzés a blogomban. :)

    VálaszTörlés
  4. Kíváncsi vagyok, hogy a te malackáid hogyan fogadják majd a malac-wc-t. Remélem, hogy tetszik majd nekik és nagy hasznát veszitek.

    VálaszTörlés