2011. október 5., szerda

Póráz és hám


Régóta gondolkodtam azon, hogy lassan meg kéne venni Picúrnak is a hámot. Mert lassan elég nagy lesz ahhoz, hogy rá való legyen a hám. Meg is vettem egy nyusziknak valót, mert Gizmó is azt kapott. Ez felel meg egy egészséges, felnőtt malacka számára. Most azonban még nagy a legkisebb mérete is a hámnak, úgyhogy egyenlőre még Gizmó kapja ezt az új hámot. Tetszik neki és jól is áll. Így Picúrka kapja majd a színeset.
Úgy tűnik viszont, hogy Picúr megint vemhes, úgyhogy egy darabig még nem fogom hozzá szoktatni a hámhoz, csak ha megszülte a kicsiket már.
Picúr azonban félénkebb, mint Gizmó és nem hiszem, hogy a másfél métered póráz elég lesz hozzá, úgyhogy vettem egy három méteres flexi pórázt. Tudom, hogy nagy hasznát fogjuk venni, mert így messzebb szaladhat anélkül, hogy nekem is utána kéne szaladnom.
Remélem, hogy tetszeni fog neki a dolog és szívesen hordja majd a hámot. Szükség lesz rá, mert tavasztól viszont szeretném kivinni őket sétálni. Ebben az évben is szerettem volna Gizmót elvinni sétálni, direkt hozzá szoktattam a hámhoz, csak aztán megjött Picúr, majd Gizmó műtéte és a sétából nem lett semmi. De majd jövőre, addig legalább van időnk jól megszokni a hámot.

6 megjegyzés:

  1. Én nem vagyok malac-póráz párti, mert amúgy is elég stresszes állatkák, és csak még jobban megijednének. Amikor még nyár elején kivittem őket a tisztásra, egy kosárban jöttek velem. A fűre egy pokrócot terítettem, amire leültem, és nem mentek el messzire tőlem.

    VálaszTörlés
  2. Gizmó az első malackám. Minden vackot megvettem neki. Többek között hámot és pórázt is. Eleinte persze nem viselte jól, félt tőle és nem ment sehova, ha rajta volt a hám. Aztán elfogadta és úgy szaladgált benne, mint aki világ életében hámot viselt. A pórázos séta viszont nem nagyon jött be, mert ha megfeszült a póráz, akkor lefagyott és egyetlen centit sem jött tovább. Ezért, ha kivittem, akkor nem fogtam a póráz végét, csak biztonsági okokból volt rajta, ha mégis elszaladna, messzire menne, meg tudnám fogni. Egész jól boldogultunk, láttam, hogy nem távolodik el messzire, levegőn van, eszegeti a füvet és élvezi, hogy viszonylag csend van. Egy idő után már nem is adtam rá hámot, mert szívesebben volt körülöttem. Persze mindez még Picúr érkezése előtt volt jóval.

    Picúr viszont nagyon félén volt az első pillanattól fogva. A legkisebb mozdulatra, vagy legenyhébb hangra is megrettent és menekülőre fogta. Viszont szerettem volna ha Gizmóval és velem tart a sétáinkra. Ezért miatta vissza kellett térni a hámhoz.
    De az idegenektől fél, és még mindig nagyon zavarják a hangok. A hámot nem szereti, a világ végéig menekül előle. Tehát nem sokáig zaklattam ezzel. Így viszont nem tudom őket sétálni vinni a szabadba, mert Picúr biztos, hogy úgy megrémülne, hogy soha többet nem kerülne elő.
    Így utólag nem tartom már túl jó ötletnek a hámot és pórázt, de akkor a biztonságukat helyeztem előtérbe.
    Aztán feladtam és nem lett semmi a közös sétákból, az erkélyen "nyaraltak".

    Gizmó elég kalandvágyó típus. Szeret kijönni a szobából és végig menni a lakáson, alaposan mindent leellenőrzi, hogy ehető-e és ha nem akkor tovább áll. Picúr azonban félénk és csak igen ritkán hagyja el a szobát, akkor is csemegével lehet csak kicsalogatni. HA kivinném őket hám és póráz nélkül, akkor Gizmó minden gond nélkül felfedezőútra indulna, persze rendszeresen visszatérne hozzám. Picúr viszont vagy elő sem jönne a szállítódobozból, vagy elmenekülne.

    VálaszTörlés
  3. Elején én is úgy csináltam, hogy Pamacsot ki sem szedtem a kosárkából, mert nagyon félős. Egyesével tettem át őket a pokrócra, úgy értem, az elején egyszerre csak egy malac volt kint. Gombi oldódott fel a leghamarabb, és talán ő is élvezte a legjobban az egészet. Az a rész, ahova kimentünk, elég csendes, csak a madarakra riadtak meg néha, akik a fák tövében zörögtek az avarral. :D A lakásban nem mennek le soha a pokrócról, kint viszont vonzotta őket a zöld fű.

    VálaszTörlés
  4. Jövőre, vagy tavasszal lehet, hogy megpróbálkozom egy sétával. De az is biztos, hogy egyedül nem fogom tudni a két malacot navigálni. Úgyhogy megkérem majd az öcsémet, hogy jöjjön velem.
    Picúr mindenhova szeretné követni Gizmót, de fél és így mindig lemarad útközben. De az megoldás lehet, hogy egyszerre csak egy van szabadon. A fű már akkor is különleges dolog, ha csak az általunk termesztettet kapják. Még a végén elcsapják a gyomrukat, úgyhogy majd óvatosan legelésznek.

    VálaszTörlés
  5. Én három malaccal voltam kint, és valóban sokfelé kellett figyelnem, de nem volt gond. Mindenesetre nem árt, ha van veled még valaki, aki segíthet, hiszen több szem többet lát. :) A tavasz picit becsapós évszak, én ezért szoktam nyár elején, vagy végén levinni őket. Az általunk termesztett fű a legjobb, mert abban biztosak lehetünk, de így van, azzal is csak csínján szabad fogyasztani.

    VálaszTörlés
  6. Ha nem lesz ilyen meleg, mint az elmúlt pár napban, akkor lehet, hogy leviszem őket egy kicsit sétálni. Öcsi biztos szívesen segít majd, mert szeret a malackákkal lenni, segíteni körülöttük.

    VálaszTörlés