2011. augusztus 13., szombat

Vemhes tengerimalac?

Most a legfontosabb kérdés, hogy Picúr vemhes-e? Minden gondolatom e témakör körül forog.
Mikor Picúr hozzánk került kb. két-három hónapos lehetett. Kislányként érkezett és már akkor tartottam attól, hogy egyszer vemhes lesz Gizmó mellett.  De egy szakértő megnyugtatott, hogy Gizmó impotens és nem képes babákat gyártani Picúrral.

Eddig meg sem fordult a fejemben, hogy lehet valami Picúrral. Még mindig nem vagyok biztos abban, hogy terhes. De egyre inkább azt gondolom, hogy igen. Bár nagyon remélem, hogy mégsem terhes Picúrka. Nem szeretném, ha valami baja lenne a terhesség, vagy az ellés alatt.

Felhívtam a közeli állatorvost, és feltettem neki pár kérdést. Hogy mi a teendő, ha mégis terhes Picúrka? Milyen vitaminokra van szüksége és a kicsiknek? Mik a vajódás jelei? Külön kell e tenni a két felnőttet? Mikor kell elválasztani a kicsiket? Mennyi ideig tart az ellés?

Sok kérdésre választ kaptam az orvostól. Meg persze a neten is utána néztem jó pár dolognak. Valami azonban nem hagy nyugodni, amit a doki javasolt.

Azt javasolta, hogy ivartalaníttassam Gizmót, vagyis a fiú malacot. De én ezt nem akarom. Ugyanis félek attól, hogy baja esik a műtét közben, vagy utána. Nem szeretném szenvedni látni. Nem akarom, hogy fájdalmai legyenek.
Meg egyébként is túl sokat kérnek el egy tengerimalac ivartalanítására. Egy kutya ivartalanítása 15 ezer forint, míg egy tengerimalacé 11 és 17 ezer forint között van. Ráadásul egy hónapig külön kéne tartani a két malacot, mert a fiú még az ivartalanítás után egy hónapig képes megtermékenyíteni a lányzót.

Csak reménykedni tudok, hogy Picúr mégsem terhes, csak többet nyom, mint amikor ide került.
Hiszen amikor idejött, olyan sovány volt és sokat etettük, amíg külön ketrecben volt. Amint összekerült Gizmóval már két tál állt rendelkezésére, plusz még ott van a száraz tápos tál is. Szóval a méreteihez képest sok étel áll rendelkezésére. De megakadályozni nem tudom, hogy egyen, és nem is akarom.

Most úgy vagyok ezzel az egésszel, hogy ha október közepéig, végégig nem születik kicsi tengerimalac, akkor már nem is fog. Hiszen ennyi idő alatt már meg kellene, hogy szülessenek a kicsit.
Elméletileg 60-67 nap a tengerimalacok vemhessége. Picúr ma 55 napja van velünk, ebből az első egy-másfél hetet külön töltötték még. Vagyis még szeptemberben lehet, hogy születik babácska, de ha azt is figyelembe vesszük, hogy nem rögtön az első közös teljes napon párosodtak, akkor lehet, hogy későbbre tolódik a szülés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése